društvene mreže
Meta prisiljena prodati Giphy: Poznato koliko su novca izgubili zbog odluke regulatora
Osim na Metinim platformama Facebooku, WhatsAppu i Instagramu, animirani sadržaj Giphyja koristi se i na Snapchatu, TikToku i Twitteru
Prije tri godine tadašnji Facebook platio je 400 milijuna dolara za Giphy, tražilicu animiranih GIF-ova i naljepnica koja je bila iznimno popularna među korisnicima društvenih mreža. Njena popularnost i dalje je iznimno velika te, prema dostupnim podacima, broj pretraživanja na Giphyju svakog je dana veći od 1,3 milijarde, dok se sadržaj s te tražilice prikazuje oko 15 milijardi puta.
Animirani sadržaj
Osim na Metinim platformama Facebooku, WhatsAppu i Instagramu, animirani sadržaj Giphyja koristi se i na Snapchatu, TikToku i Twitteru pa je jasno zašto je Zuckerberg odlučio platiti tako veliki novac za ovu kompaniju. Nakon njena preuzimanja, Zuckerberg je jasno dao do znanja kako će, kao i prije akvizicije, sav sadržaj s Giphyja biti dostupan i na drugim društvenim mrežama, kako s tim potezom ne bi utjecao na konkurentnost na tržištu.
Ipak, to uvjeravanje o otvorenosti sadržaja i za druge mreže nije bilo dovoljno za britanska regulatorna tijela koja su Metinoj kupovini Giphyja pokazala palac dolje. Istraga koju je proveo regulator Competition and Markets Authority (CMA) pokazala je kako će Metino vlasništvo nad ovom kompanijom loše djelovati na konkurentnost na tržištu društvenih mreža i oglašavanja te su još krajem 2021. donijeli odluku kako Zuckerbergova tvrtka mora prodati Giphy.
Uložili žalbu
U septembru prošle godine Meta je uložila žalbu na tu odluku, komentirajući tada da GIF-ovi više nisu u trendu, pogotovo među mlađom populacijom, ali mjesec dana poslije objavili su kako će ipak poštovati tu odluku i, iako se ne slažu s njom, prodati Giphy. Nedavno su našli i kupca te je ovu tražilicu animiranog sadržaja preuzeo Shutterstock.
Ono što je posebno zanimljivo jest cijena akvizicije koja iznosi samo – 53 miliona dolara.