savjeti stručnjaka
Kako prepoznati da je na automobilu vraćana kilometraža
Značajno istrošeni dijelovi mogu također ukazivati na veliku kilometražu, odnosno da je na automobilu vraćana kilometraža
Ako tražite polovni automobil, jedna od prvih stvari na koju ćete obratiti žanju je njegova kilometraža, a svi znamo da se njome može manipulisati.
U Bosni i Hercegovini vozila otprilike u prosjeku pređu oko 15 hiljada km godišnje. Prostom računicom, za pet godina automobil bi mogao preći oko 80.000 kilometara. Ako je kilometraža polovnog automobila niska, to može ukazivati da ju je prodavac krivotvorio kako bi prodao vozilo po višoj cijeni.
“Automobili s niskom kilometražom vrlo su traženi na tržištu polovnih vozila. Ipak, preporučuje se ne žuriti s kupovinom takvog vozila i provjeriti podatke o kilometraži. Nepošteni prodavači mijenjaju kilometražu i starijih i novijih automobila”, kaže za N1 Matas Buzelis, stručnjak i voditelj komunikacija pri carVerticalu.
Prema podacima kompanije carVertical, 2.4% svih automobila provjerenih na platformi u Hrvatskoj u prvoj polovici 2024. godine imalo je lažiranu kilometražu, što ukazuje da tržištu polovnih vozila još uvijek nedostaje transparentnosti.
Kako znati da su na automobilu vraćana kilometraža?
Često se stvarna kilometraža automobila može odrediti prema njegovom općem stanju. Što se vozilo češće koristilo, veća je vjerovatnoća da će njegova unutrašnjost biti istrošena.
Istrošeni volan, ručica mjenjača i pedale obično pokazuju da je automobil prešao desetke hiljada kilometara. Loše stanje sjedišta također može ukazivati na to da se vozilo intenzivno koristilo.
Međutim, postoje slučajevi kada prodavači zamjenjuju dotrajale dijelove interijera kako bi automobil izgledao privlačnije. To može dovesti u zabludu potencijalne kupce i navesti na kupovinu takvog automobila bez provjere njegovog stanja na servisu.
Značajno istrošeni dijelovi mogu također ukazivati na veliku kilometražu. Škripa kočnica, zveckanje zamašnjaka ili kvačilo koje je teško otpustiti mogu značiti da je vozilo prešlo više kilometara nego što je navedeno u oglasu. Naravno, puno ovisi o vozačkim navikama vlasnika i održavanju vozila.
Prilikom odabira polovnog automobila preporučuje se obratiti pažnju na uslove u kojima je korišten. Ako se automobil uglavnom kretao planinskim terenom, kvačilo, kočnice i motor bit će znatno istrošeni.
Zahvaljujući popularnosti usluga provjere istorije vozila, kupci i prodavači automobila mogu lako provjeriti istoriju svakog automobila. Nakon analize podataka istorije vozila neki su vlasnici iznenađeni kada saznaju da je njihov automobil uvezen iz inostranstva, značajno oštećen ili ima lažiranu kilometražu.
“Iako uvoz automobila daje veće mogućnosti kupcima koji su u potrazi za polovnim automobilom, vozila uvezena iz inostranstva nisu uvijek u dobrom stanju. Postoji tri puta veća vjerojatnost da će uvezeni automobili imati izmijenjenu kilometražu, tako da provjera povijesti automobila smanjuje mogućnost prevare”, kaže Buzelis.
Češće se kvare
Česti kvarovi također mogu ukazivati na promijenjena očitanja brojača kilometara. Ako prodavač tvrdi da je automobil prešao 100.000 kilometara, ali je stvarna kilometraža dvostruko veća, neke će komponente biti znatno istrošene.
Kupovina takvog automobila može rezultirati trošenjem puno novca na popravke i poteškoćama u planiranju njegovog održavanja. Tako da je isplativije prodati takav automobil nego ga popravljati, no u tom ste slučaju u prekršaju ako budućeg kupca ne obavijestite o stvarnom stanju.