Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

savjeti stručnjaka

Je li bolje kupiti noviji polovni auto s većom kilometražom ili stariji s manjom?

polovni automobili
FOTO: D. B.
Polovni automobili i vječne dileme

Postoje vozila koja mogu preći 200.000 kilometara u samo nekoliko godina. Posebno su noviji dizelski automobili vrlo pogodni za duža putovanja

Kupovina polovnih vozila standardno nameće pitanje kilometraže. Znači li velika kilometraža nužno i slabiji auto? Pri kupovini se kupci mogu naći u dilemi: Je li bolje kupiti noviji polovan automobil s većom kilometražom ili stariji s manjom?

Polovni automobili s više od 300.000 pređenih kilometara

Matas Buzelis, stručnjak iz kompanije CarVertical koja prikuplja podatke o automobilima, kaže da iako je istina da treba izbjegavati automobile s više od 300.000 kilometara, to nije uvijek potrebno. Stariji automobili s manjom kilometražom mogu se činiti kao dobar izbor, uprkos njihovoj starosti. Ipak, treba biti oprezan.

“Važna je kvaliteta polovnog vozila i način na koji se održava. Ako istorija pokazuje konstantno povećanje kilometraže, a automobil je redovno održavan, s njim ne biste trebali imati puno problema. U suprotnom, bolje ga je izbjegavati ili pažljivo ispitati”, kaže.

automobil paljenje

Međutim, to nužno ne znači da se stariji automobil s puno prijeđenih kilometara još ne mogu koristiti. Prema riječima stručnjaka, postoje i izuzeci. Kao primjer navodi polovne automobile marke Mercedes-Benz, koji znaju imati i 400.000 kilometara, ali su još uvijek dobri.

Gradska vožnja ili autocesta

Prema Buzelisu, “zlatno doba” za kupovine polovnog automobila je između tri i pet godina. Tada je vozilo već uvelike amortizirano, a u sljedećih tri do pet godina amortizacija se više neće tako brzo povećavati.

“Postoje vozila koja mogu preći 200.000 kilometara u samo nekoliko godina. Posebno su noviji dizelski automobili vrlo pogodni za duža putovanja. Bitno je, međutim, da su skupljali kilometre na autocestama, a ne u gradskom saobraćaju”, kaže Buzelis.

Međutim, uvijek vrijedi uzeti u obzir podatke o servisnoj istoriji. “Bez ovih podataka svaki automobil može predstavljati bacanje novca”, kaže Buzelis.