Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Mitsubishi

Japanci testirali kamion za smeće koji prati radnika

kamiona za smece Mitsubishi Fuso eCanter Sensor Collect
FOTO: Screenshot
Mitsubishi Fuso eCanter Sensor Collect

Kamion je opremljen kamerama i senzorima naprijed i nazad, što mu služi umjesto retrovizora

Autonomna tehnologija ima svoje uspone i padove, no postoje primjene u stvarnom svijetu gdje može olakšati posao radnicima. Pravi primjer je koncept Mitsubishi Fuso eCanter Sensor Collect, električni komunalni kamion visoke tehnologije koji slijedi vozača od tačke do tačke za prikupljanje otpada, a njime se može upravljati i daljinski.

Koncept je testiran u japanskom gradu Kawasakiju, a Mitsubishi Fuso Truck i Bus Corporation su objavili snimku demonstracijskih vožnji iz novembra 2023. godine u saradnji s lokalnim ministarstvom okoliša. Komunalni kamion se uspješno nosio s različitim scenarijima dok je slijedio svog vozača koji je hodao ispred njega.

Mitsubishi Fuso eCanter Sensor Collect je opremljen tehnologijom autonomne vožnje drugog stepena s ADAS-om također 2. stepena, što je uobičajeno u većini novih produkcijskih vozila. I dok se možda očekuje viši nivo autonomne vožnje, ovi sistemi su ipak dovoljno dobri za operacije pri maloj brzini, tako da komunalni kamion bez problema slijedi unaprijed određenu rutu prikupljanja otpada.

Kako funkcioniše Mitsubishi Fuso eCanter Sensor Collect

Kamion je opremljen kamerama i senzorima naprijed i nazad, što mu služi umjesto retrovizora. Kada vozač napusti svoje sjedište i počne hodati, kamion ga označi kao “metu” te ga polako prati. Također, zaustavlja se na željenim mjestima za prikupljanje otpada ili pak drugim mjestima koje odredi operater. Ovo znatno smanjuje opterećenje na komunalnog radnika, koji ne mora stalno ulaziti i izlaziti iz vozila.

Tokom daljinskog upravljanja, kamere detektiraju prepreke i druge sudionike u saobraćaju. Primjera radi, kad pješak hoda ispred kamiona u pokretu, sistem će aktivirati kočnice i izbjeći kontakt. Ako je drugo vozilo parkirano duž rute kamiona, on će napraviti manevar i zaobići ga, a potom nastaviti pratiti svog vozača.

Još jedna sjajna karakteristika je sistem za razmjenu informacija o otpadu, koji detektira težinu i zapreminu utovarenog otpada, kao i broj utovarenih komada otpada. Ove informacije se dijele online s centralnim objektima i pomažu u unapređenju efikasnosti.

Cilj programa Japanskog centra za sanitaciju životne sredine (JESC) je da se pronađu načini za smanjenje emisije CO2 tijekom prikupljanja otpada, a istovremeno da se poveća efikasnost rada. Prvi koncept je proizveden 2020. godine.