Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Evropski proizvođači automobila pripremaju se za tešku godinu

saobracaj guzva automobili policija ks
Foto: Fena/ Ilustracija

Analitičari predviđaju da će slabiji profiti u Evropi utjecati na globalne rezultate proizvođača automobila

Evropa je spremna za ponovni porast prodaje električnih vozila ove godine. Proizvođači će tržištu isporučiti više od 160 modela, ali menadžeri upozoravaju da bi profit mogao dodatno pasti zbog regulatornih troškova i popusta.

Rast prodaje električnih vozila na ključnim evropskim tržištima zaustavljen je prošle godine jer su vlade smanjile subvencije, a kompanije su se suzdržale od predstavljanja novih modela električnih vozila do 2025. u iščekivanju novih, strožih pravila o emisijama.

Nezavisni analitičar Matthias Schmidt prognozirao je da će 2025. prodaja električnih vozila u zapadnoj Evropi porasti 40 posto, na 2.7 miliona vozila, jer su proizvođači automobila požurili ispuniti ciljeve za CO2. Rekao je da će udio automobila na baterije ove godine porasti s 15 do 17 posto na 22 posto ukupnog tržišta, piše Financial Times.

Oporavak rasta prodaje električnih vozila znači visoke troškove

No oporavak rasta prodaje električnih vozila također znači visoke troškove ispunjavanja strožih pravila o emisijama i više popusta jer potrošači traže pristupačne automobile. Budući da je temeljna potražnja još uvijek slaba, ukupna perspektiva za evropsku automobilsku industriju i dalje je izazovna u vrijeme rastuće kineske konkurencije i protekcionizma u SAD-u.

“Naša ponuda električnih vozila i hibrida je spremna. Što se tiče potražnje, vidimo promjenjive signale. Nivo oklijevanja je doista visok među našim kupcima”, rekao je Fabrice Cambolive, izvršni direktor Renaulta, čijih se 13 posto prodaje odnosi na električna vozila.

Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) procijenilo je da bi kazne, troškovi ugljičnog otiska i prodaja električnih vozila s gubitkom mogli koštati proizvođače 16 milijardi eura, pod uvjetom da se kazne za 2025. ne odgode. Preliminarni podaci pokazuju da su registracije novih električnih vozila u Evropi prošle godine pale za gotovo šest posto.

Dionice proizvođača električnih automobila Polestar pale su u četvrtak 11 posto nakon što se pokazalo da će trebati još dvije godine da počne poslovati pozitivno.

Više od 160 električnih vozila

Schmidt očekuje da će ove godine u Evropi biti dostupno više od 160 električnih vozila, uključujući jeftinije ponude ispod 25.000 eura, kao što su Renault 5 i Citroën ë-C3. Linija također uključuje 20 novih modela kao što su BMW-ovo električno sportsko terensko vozilo Neue Klasse i Mercedes-Benzov električni CLA, dok će Teslin osvježeni Model Y, pušten u prodaju u Kini u petak, također doći u Evropu.

S ovogodišnjim rekordnim brojem lansiranja novih proizvoda u istoriji Mercedes-Benza, izvršni direktor Ola Källenius rekao je da će kompanija “predstaviti vatromet vozila, od kojih će većina biti potpuno električni”.

No upozorio je da se “prirodna potražnja” potrošača vjerovatno neće povećati 2025. do nivoa koji bi industriji omogućio prodaju automobila na baterije uz zdravu profitnu maržu. Od ove godine EU će zahtijevati od proizvođača automobila da smanje emisiju ugljičnog dioksida povećanjem udjela prodanih električnih vozila.

Dodatni troškovi

Analitičari predviđaju da će slabiji profiti u Evropi utjecati na globalne rezultate proizvođača automobila. UBS je procijenio da će zarada prije kamata i poreza za evropske automobilske grupe pasti sedam posto u usporedbi s 2024. godinom.

Povrh popusta i promocija, neki će se proizvođači suočiti s dodatnim troškovima kupnje ugljičnih kredita, poput Tesle i kineskih konkurenata koji prednjače u električnoj tranziciji, kako bi zadovoljili nove propise EU.

Stellantis, Ford, Toyota, Mazda i Subaru ovog su mjeseca najavili planove za “udruživanje” emisija ugljika s Teslom, što im omogućuje kupovinu kredita za emisije, dok Mercedes-Benz želi sarađivati ​​s Volvom i Polestarom u vlasništvu Geelyja. Različite mjere za postizanje ciljeva, uključujući popuste i ugljične kredite, stajat će cijeli sektor oko četiri milijarde eura.