Postignut dogovor
Evropska unija korak bliže zabrani benzinaca i dizelaša, ali uz izuzetke
Sintetička ili e-goriva proizvode se iz čistog vodika i ugljikovog dioksida koji se uzima iz atmosfere. Ta se goriva mogu koristiti u današnjim motorima s unutrašnjim sagorijevanjem
Početkom mjeseca Njemačka je blokirala već usaglašeni zakon o zabrani prodaje novih vozila s motorima na benzin i dizel nakon 2035. godine.
Ministri energetike članica Evropske unije u utorak bi trebali potvrditi dogovor o zabrani prodaje novih vozila koje pokreću motori s unutrašnjim sagorijevanjem od 2035. godine, nakon što je s Njemačkom postignut dogovor da se iz zabrane izuzmu motori koji će koristiti sintetička, e-goriva.
Dogovor je prethodno postignut na sastanku zamjenika stalnih predstavnika država članica (Coreper I), javlja Hina.
Početkom mjeseca Njemačka je blokirala već usaglašeni zakon o zabrani prodaje novih vozila s motorima na benzin i dizel nakon 2035. godine.
Zakon je već izglasan u Evropskom parlamentu i preostala je još samo formalna odluka u Vijeću, ali je Njemačka u posljednji čas to blokirala, što je krajnje neobično jer je u toj fazi odlučivanja odluka Vijeća najčešće samo formalnost.
Njemačka je na svoju stranu uspjela pridobiti još nekoliko zemalja članica poput Italije, Poljske i Bugarske te je na taj način mogla blokirati odluku u Vijeću.
Evropska komisija je u međuvremenu postigla dogovor s Njemačkom prema kojem će postojeći tekst zakona o zabrani vozila s motorima na benzin i dizel goriva ostati nepromijenjen, a Komisija se obavezala da će donijeti delegiranu uredbu do jeseni ove godine kojom će se uvesti nova kategorija vozila u EU za automobile koji mogu pokretati samo ugljično neutralna goriva.
Sintetička ili e-goriva proizvode se iz čistog vodika i ugljikovog dioksida koji se uzima iz atmosfere. Ta se goriva mogu koristiti u današnjim motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. Izgaranjem tih goriva oslobađa se ugljikov dioksid koji je već uzet iz atmosfere, pa se ne pridonosi povećanju emisija, te će se prema delegiranoj uredbi to smatrati ugljično-neutralnim gorivom.
Tehnologija proizvodnje e-goriva još uvijek je u povojima i daleko od komercijalizacije. Za njihovu proizvodnju potrebne su velike količine električne energije iz obnovljivih izvora kako bi se elektrolizom dobio čisti vodik.
Mnogi upozoravaju na mogućnost zloupotrebe jer će se i nakon 2035. na benzinskim pumpama prodavati klasična goriva budući da će i tada prometovati vozila proizvedena prije te godine.