Svi griješili
Da li ste znali za ovo pravilo prilikom kupovine novih guma?
Sada će većina postaviti pitanje zašto bi nove gume išle pozadi kada se prednjim dijelom obavljaju skretanja i nagla kočenja. Naime, sve to ima veze sa stabilnošću.
Nepisano je pravilo da se pri kupovini novog para guma one montiraju na prednje točkove. Je li to ispravno?
Ako pitate Michelinove stručnjake, to je pogrešno. Kažu da nove gume nikad ne stavljamo na prednju osovinu. Umjesto toga, trebali bismo ih staviti na stražnju osovinu, a gume koje su bile straga pomaknuti naprijed. Pritom naglašavaju kako ovo pravilo vrijedi bez obzira na tip pogona kojim je automobil opremljen.
Tehnički menadžer Michelina za Veliku Britaniju Brian Porteous nedavno je otkrio magazinu Auto Express da polovina britanskih vozača nije imala pojma da je takva zamjena guma optimalna. Da stvar bude gora, ni mnoge vulkanizerske radnje nisu znale za to.
Sada će većina postaviti pitanje zašto bi nove gume išle pozadi kada se prednjim dijelom obavljaju skretanja i nagla kočenja. Naime, sve to ima veze sa stabilnošću. Postavljanjem boljih guma na stražnju stranu minimizira se mogućnost klizanja pri preupravljanju koje bi moglo biti smrtonosno na mokroj cesti pri sudaru s drugim vozilima ili objektima uz cestu.
“Kad je vozilo stabilno, tada možete početi razmišljati o kočenju i prianjanju”, rekao je Porteous novinaru Auto Expressa.
Bitno je da će vozač lakše razumjeti i kontrolisati svako proklizavanje prednjeg kraja. Michelinov čovjek naglašava da se ovo pravilo primjenjuje bez obzira na konfiguraciju pogonskog sistema automobila, prenosi Index.hr.
“Prednji, stražnji i 4×4 pogon, svi reagiraju na sličan način na granici bočnog prianjanja”, rekao je Porteous. “Nakon proklizavanja karakteristike i zahtjevi vozača za vraćanjem stabilnosti neznatno se razlikuju među različitim vozilima, ali savjet o održavanju najboljeg prianjanja straga kako bi se izbjegla mogućnost preupravljanja ostaje isti za sva vozila.”