Volvo u Belgiji počeo da pravi SUV XC40
Najmanji SUV u gami kompanije Volvo izrađuje se u fabrici u belgijskom Gentu, gdje su za potrebe proizvodnje novog modela instalirana čak 363 nova robota.
Kompaktni Volvo XC40 predstavljen je krajem septembra, a dva mjeseca kasnije sa fabričkih traka sišao je prvi primjerak ovog modela.
Stilski elementi spoljašnjosti uglavnom su preuzeti od najnovije generacije Volvo modela, a sličan dizajnerski jezik primijenjen je i u kabini, koja je razumljivo skromnijeg izgleda u odnosu na veće SUV modele, XC60 i XC90.
Volvo je putnicima u kabini obezbijedio znatno više korisnog prostora za odlaganje sitnica, u koji mogu da se smjeste stvari poput laptopa, tableta ili nekoliko flaša vode.
Na središnjoj konzoli dominira ekran multimedijalnog sistema dijagonale 9 inča, dok se umjesto klasične instrument table, ispred vozača nalazi veliki, 12,3 inčni TFT displej.
XC40 postavljen je na novu modularnu mehaničku platformu, nazvanu CMA, koju je Volvo razvio zajedno sa matičnom kompanijom, kineskim Geely-jem.
Ova platforma namijenjena je i drugim kompaktnim Volvo modelima iz familije “40”, koji će biti predstavljeni u godinama koje dolaze, a podržava i verzije sa elektromotorom, odnosno plug-in hibridnim sistemima.
Motorizacija za evropsko tržište obuhvata pet pogonskih jedinica. Osnovnu verziju XC40 pogoni T3 benzinac sa 156 ks, nešto jači T4 raspolaže sa 190 ks, dok se u vrhu benzinske ponude nalazi T5 sa 247 ks.
Dizelaši su D3 sa 150 konjskih snaga i D4 koji isporučuje 190 ks. Izbor pogonskih sistema biće kasnije upotpunjen još nekim agregatima, uključujući i plug-in hibridnu verziju, ali i čisto električni model. U ponudi su modeli sa prednjim, kao i pogonom na sva 4 točka.
Volvo je povodom početka proizvodnje saopštio da je već primio preko 13.000 narudžbina za XC40, a prvi kupci dobiće svoja vozila početkom 2018. Početna cijena za XC40 T3 iznosi 31.000 eura.
XC40 imaće veoma jaku konkurenciju na evropskom tržištu u vidu BMW-a X1, Audi-ja Q3 i Mercedesa GLA.