ID.Life
Volkswagen najavio pristupačni automobil na struju, poznato i koliko će koštati
Za razliku od ID.3, koji ima zadnji pogon, koncept Life je konstruisan kao električni automobil sa pogonom na prednje točkove
Volkswagen je na sajmu automobila u Minhenu predstavio ID.Life koncept budućeg bazičnog modela na struju.
Njemački proizvođač je masovnu produkciju električnih automobila započeo kompaktnim hečbekom ID.3, koji ima ambiciju da zamijeni Golf sa SUS motorima, a sada je najavio još pristupačni model koji će u prodajne salone stići 2025. godine.
Koncept ID.Life najavljuje taj novi, potkompaktni automobil koji će u VW gami zauzeti poziciju ispod ID.3.
Za razliku od ID.3, koji ima zadnji pogon, koncept Life je konstruisan kao električni automobil sa pogonom na prednje točkove.
Postavljen je na istu MEB mehaničku platformu, koja je doduše modifikovana kako bi je prilagodili gradskom automobilu.
Elektromotor isporučuje za auto ove veličine zavidne 234 konjske snage (172 kW) i 290 Nm, a ubrzanje do stotke realizuje se za samo 6,9 sekundi.
Maksimalna brzina je 180 km/h.
VW ID. Life dobija potrebnu električnu energiju iz baterije čiji je upotrebljiv kapacitet 57 kWh (a ukupan 62 kWh), dok je autonomija u vožnji oko 400 km (po WLTP mernom ciklusu), što je sasvim dovoljno za vozilo koje je uglavnom namijenjeno kretanju po gradu.
Ukoliko se puni na brzom DC punjaču, dovoljno je 10 minuta da baterija dobije dovoljno energije za narednih 163 km.
Volkswagen navodi da je ID.Life zamišljen kao “gradski auto sa karakterom krosover”, o čemu svjedoči odstojanje od tla koje iznosi 190 mm, uz napadni ugao od 26° i silazni od 37°.
Sa dimenzijama (d/š/v) 4091/1845/1599 mm, ID.Life je komforniji i prostraniji od Volkswagena Polo, čiju električnu alternativu predstavlja.
Iako je značajno kraći od Golfa, ID.Life ima veće međuosovinsko rastojanje (2650 mm) od Volkswagenovog bestselera, dok je maksimalni kapacitet prtljažnika 1.285 litara sa oborenim sjedištima.
Inače, zadnji prtljažni prostor ima 225 litara, dok je u podu gepeka na raspolaganju još 108 litara, a ispod prednje “haube” dodatnih 68+8 litara.
VW ID.Life je još jedan u nizu konceptnih vozila koje je standardne spoljne retrovizore zamijenio malim kamerama, a jedan od zanimljivih dodataka je i projekciono platno koje se razvlači preko unutrašnje površine prednjeg vjetrobrana, uz koje se dobija i konzola.
Volkswagen će koncept ID.Life predstaviti publici na auto-salonu u Minhenu koji se u glavnom gradu Bavarske održava ove sedmice.
Produkcijska verzija je najavljena za 2025. godinu, a projektovana početna cijena iznosit će 20.000 eura, dok će bogato opremljen primjerak koštati 25.000 eura.
Poređenja radi, najjeftiniji VW ID.3 u Njemačkoj košta od 35.460 eura.