U BiH registrirano skoro 60.000 oldtajmera
Prema podacima Agencije za identifikacijske dokumente, evidenciju i razmjenu podataka, u proteklih godinu dana registrovano je ukupno 58.085 automobila starijih od 30 godina od ukupno registrovanih oko 830.000 automobila u BiH.
Po Zakonu o osnovama sigurnosti prometa na putevima Bosne i Hercegovine, oldtajmer je motorno vozilo proizvedeno prije 30 i više godina, koje je, radi njegovog istorijskog nasljeđa i tehničke kulture, sačuvano ili ponovo sastavljeno u izvornom obliku.
Isti zakon predviđa i da vlasnici oldtajmera mogu trajno registrirati svoja vozila.
Način i uvjeti registracije oldtajmera bit će definirani pravilnikom. Međutim, kako prenosi Vecernji.ba pravilnik nije donesen ni u Republici Srpskoj ni u Federaciji BiH.
“Postojao je pravilnik u nekoliko kantona Federacije, ali su sada oni ukinuti. Razlog je taj što smo pokrenuli inicijativu da se na nivou Bosne i Hercegovine donese jedinstven pravilnik, a već je urađen nacrt”, objašnjava za „EuroBlic” Milan Petković, predstavnik grupe građana – vlasnika oldtajmer vozila.
Kaže da je predviđeno da vlasnik vozila dobije prvo certifikat od Svjetske federacije za istorijska vozila (FIVA), pa da tek onda zatraži trajnu registraciju za taj automobil.
“Dakle, mi sada takve automobile registrujemo kao i ostala vozila. Registraciju za svoj oldtajmer ja plaćam skuplje nego za vozilo koje koristim svaki dan, jer ima veću zapreminu “, navodi Petković.
On podsjeća da se oldtajmeri s trajnim registracijama ne mogu voziti osim u posebnim prilikama, poput najavljenih manifestacija kada vlasnici dobiju dopuštenje za to.
Petković kaže da ne postoje ni procjene koliko oldtajmera ima u BiH.
Svjetska federacija za istorijska vozila definira istorijsko vozilo kao prometno vozilo na motorni pogon koje je staro najmanje 30 godina, koje je sačuvano u ispravnom stanju, koje se ne koristi kao svakodnevno prijevozno sredstvo i koje je dio tehničke i kulturne baštine.
Milenko Jaćimović, predsjednik Udruženja za unapređenje sigurnosti prometa RS, kaže da podaci o broju automobila starijih od 30 godina pokazuju koliko je zapravo naš standard nizak.
“Može se kupiti solidan automobil za 10.000 KM proizveden 2013. godine s euro 5 motorom. Međutim, to je nedostižno velikoj većini u BiH”, ističe Jaćimović.