U Kini postoji 487 proizvođača električnih auta
Najnovija analiza koju je objavio Wall Street Journal donosi prilično zapanjujuće podatke o izgledu proizvodnih kapaciteta u Kini kada je riječ o električnim vozilima.
Već neko vrijeme je jasno da je Kina najveće svjetsko tržište za automobile, mobitele, solarnu tehnologiju, ali i električna vozila.
Shodno tome tamošnje su vlasti, kako državne tako i lokalne, pokrenule veliku inicijativu dodjeljivanja poticaja startupima i kompanijama koje se žele baviti proizvodnjom električnih vozila, javlja Bug.hr.
Službeni Peking želi da Kina postane svjetski predvodnik u ovoj tehnologiji, a tri godine stari plan razvoja “Kina 2025” njihovog “vječnog” predsjednika Xi Jinpinga odredio je kako će električna vozila biti jedna od ključnih industrija za napredak ove zemlje i podizanje međunarodne konkurentnosti. Čak 15 milijardi dolara već podijeljenih subvencija, te dodatnih 47 milijardi u pripremi, piše WSJ, rezultiralo je time da sada u Kini postoji čak 487 kompanija koje se bave, ili se žele baviti, električnim automobilima.
Za usporedbu, u Kini danas radi i više od 100 “tradicionalnih” proizvođača automobila, od kojih mnogi nisu profitabilni i preživljavaju samo zahvaljujući subvencijama. Čak i optimistične procjene govore kako je ovo stanje neodrživo, te da bi narednih pet godina moglo “preživjeti” tek 10 posto ovih kompanija, dok oni realniji smatraju da će biti dobro ako se u tom razdoblju na tržištu zadrži i njih 1 posto.
Čak i u tom slučaju uskoro bi ponuda električnih vozila na kineskom tržištu mogla biti značajno veća nego bile gdje u svijetu, a čak će i propali startupi generirati razvoj tehnologije i infrastrukture – gurajući Kinu prema ostvarenju njezinog cilja da postane svjetska velesila i po pitanju elektroautomobila.