Tesle zagađuju kao automobili pokretani klasičnim motorima?
Električni automobiIi iz Tesle koji se prodaju kao najzelenija vozila možda proizvode jednako stakleničkih plinova kao i oni na benzin i dizel, smatraju energetski analitičari.
Oni su, kako piše The Sunday Times, izračunali količinu stakleničkih plinova koji se ispuste tpkom proizvodnje ovih luksuznih automobila te tomu pridodali CO2 generiran proizvodnjom električne energije, a kojom se napajaju iz punionica. Te podatke usporedili su s emisijom plinova za proizvodnju i vožnju automobila pokretanih motorima s unutrašnjim sagorijevanjem.
Jonathan Harris iz londonske kompanije Engaged Tracking, koja se bavi analizom održivosti pojedinih kompanija za potencijalne investitore, izjavio je kako automobili Tesla nisu ništa manji zagađivači od prosječnih vozila u Velikoj Britaniji, prenosi Index.
“Prosječna godišnja emisija automobila u Velikoj Britaniji iznosi 1,5 tona CO2, ako se uzme prosjek od 12.550 prijeđenih kilometara godišnje. Teslin Model S koje smo analizirali ima istu emisiju od 1,5 tona na godinu”, rekao je.
Slična je situacija i s drugim električnim vozilima jer se pune električnom energijom proizvedenom u Velikoj Britaniji, gdje je pola proizvodnje struje zasnovano na plinu i ugljenu.
A tu je i gubitak prilikom proizvodnje električne energije jer se samo trećina pretvori u elektricitet, dok je ostalo, dvije trećine energije, tek izgubljena toplina. Još i više energije se gubi prilikom prijenosa i u složenim sklopovima koji se koriste za punjenje električnih vozila.
Tesline karakteristike još su gore od ostalih električnih automobila jer se radi o većim automobilima, naglašavaju pojedini analitičari.
“Manji električni auto poput BMW-a i3 ima godišnju emisiju od 1,3 tone C02, 15 posto je učinkovitiji od Teslina modela S”, rekao je Harris.
Suosnivač Tesle je američki poduzetnik Elon Musk koji je nedavno raketom poslao Teslin Roadster u svemir. Raketu je izradila njegova kompanija Space X i radi se o impresivnom pothvatu, ali to ne znači da nemaju problema. Na stranu grandioznost ovog pohvata, Tesla je, međutim, imao tehničkih problema u svojoj “gigatvornici” u Nevadi, a uz odgađanja pojavile su se i ozbiljne financijske poteškoće.
Iz Tesle su pak poručili kako su izračuni Engaged Trackinga nepošteni jer je Model S mnogo veći od prosječnog automobila u Velikoj Britaniji, pa samim time i treba više energije.
“Ako se Model S usporedi s jednako velikim limuzinama, one proizvode 300% više emisija”, rečeno je iz tkompanije.
“Emisije iz prerade nafte i naftnih derivata te distribucija dodaju još 25% CO2 emisija automobilima na fosilna goriva. Bilo koja poštena analiza pokazuje kako automobili poput Tesle proizvode mnogo manje CO2 nego ijedan drugi njemu sličan auto”, dodali su.
Podsjetimo, slično su zaključili i američki analitičari, ali prvenstveno vezano za kinesko tržište i tamošnje električne automobile, a temeljeno na činjenici kako je u Kini glavni izvor energije i dalje ugalj.