Amnesty International
Svi hvale električna vozila, a šta je s baterijama u njima
Amnesty International je zatražio da industrija električnih vozila osmisli etičnu i čistu bateriju u roku od pet godina i da, u međuvremenu, objavi podatke o emisijama ugljenika i porijeklu minerala iz lanca za nabavke
Organizacija Amnesty International kritikovala je danas industriju električih vozila jer se predstavlja kao prihvatljiva za okolinu iako se baterije proizvode upotrebom fosilnih goriva i minerala do kojih se dolazi na neetičan način.
Tokom proizvodnje baterija oslobađa se velika količina ugljenika, a vađenje minerala dovodi se u vezu sa kršenjem ljudskih prava, poput rada djece, navodi se u saopštenju.
“Električna vozila su ključ za udaljavanje automobilske industrije od fosilnih goriva, ali ona trenuto nisu toliko etična koliko bi prodavci željeli da vjerujemo da jesu”, dodaje se u saopštenju objavljenom povodom Nordijskog samita o električnim vozilima u Oslu.
Za proizvodnju litijum-jonskih baterija potrebno je mnogo energije, a fabrike su koncentrisane u Kini, Južnoj Koreji i Japanu i zavisne su od uglja ili ostalih fosilnih goriva, napominje Amnesty International.
Globalni proizvođači automobila ulažu milijarde dolara u povećanje proizvodnje električnih vozila. Njemački gigant “Folksvagen” planira da poveća godišnju proizvodnju električnih automobila na tri miliona do 2025. godine sa 40.000 tokom 2018. godine.
Amnesty International je zatražio da industrija električnih vozila osmisli etičnu i čistu bateriju u roku od pet godina i da, u međuvremenu, objavi podatke o emisijama ugljenika i porijeklu minerala iz lanca za nabavke.