Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Škoda Octavija sa novim motorom

2017_skoda_octavia1

Amerikanci kažu „There’s no replacement for displacement“, ali Česi se ne bi s njima složili – 1.0-litarski motor uskoro dolazi u Škodu Octaviju.

Novi 1.0-litarski motor (tačnije 999 cc) s tri cilindra u modelu za iduću godinu zamijenit će dosadašnji 1.2-litarski motor s četiri cilindra. Novi motor obujma klasične boce razvija 115 KS i 200 Nm okretnog momenta između 2000 i 3500 o/min. Mali motor do stotke bi trebao doći za 9.9 sekundi (ili 10.2 ovisno o karoserijskoj izvedbi, odnosno mjenjaču), a maksimalna brzina bi za limuzinsku verziju trebala dostizati 200 km/h.

 

2017_skoda_octavia2Iako smo navikli da izbacivanje jednog cilindra u suštini znači jeftiniji, bučniji i manje pouzdan rastrošniji motor, Česi se kunu da novi motor ima 8% poboljšanje što se tiče potrošnje goriva što konkretno znači da u idealnim laboratorijskim uvjetima limuzinska verzija troši kombinirano 4.5L/100 km, odnosno 4.6 L u karavanskoj izvedbi – naravno u kombinaciji s DSG mjenjačem. Emisija C02 se kreće u rasponu između 103 i 106 g/km.

2017_skoda_octavia3Osim novog motora, Octavija će dolaziti i s opcijskim aero paketima koji bi kroz razne komponente trebao skinuti još koji decilitar s potrošnje kao i koji gram ugljičnog-dioksida.

2017_skoda_octavia4Osim racionalizacije novih Škoda, za modele 2017 Škoda će ponuditi i adaptivnu dinamičnu kontrolu šasije (DCC) na automobilima snage minimalno 150 KS (uključujući i RS modele). To konkretno znači da će se ovjes i upravljanje moći kontrolirati kroz tri postavke: Comfort, Normal i Sport, a Česi kažu da će se iz Comforta u Sport moći prebaciti i u „opasnim situacijama“ što znači da će se u takvoj situaciji kroz kontrolu moći skratiti kočioni put.