EKO test ne utiče na prolaznost vozila na tehničkom pregledu
Rezultati EKO testa neće imati utjecaja na prolaznost vozila na tehničkom pregledu do 1. januara 2020. godine, do kada traje prijelazni period ispitivanja ispušnih plinova. Od tog datuma uvodi se nulta stopa tolerancije za vozila koja ne ispunjavaju zadate eko-norme.
Potvrdio je to Feni član Upravnog odbora Udruženja stanica tehničkog pregleda pri Privrednoj komori FBiH Jasmin Bijedić budući da se od 1. januara u svim stanicama za tehnički pregled vozila, prilikom obavljanja redovnog tehničkog pregleda istovremeno vrši i ispitivanje sadržaja ispušnih plinova motornih vozila – EKO test s ciljem da se u Federaciji BiH smanji štetan utjecaj ispušnih plinova na okoliš.
– Dakle, tehnički pregled će biti urađen, ali će u zavisnosti o ekološkoj normi koje vozilo zadovoljava svako vozilo dobiti odgovarajuću naljepnicu koja će se lijepiti u donji desni ugao vjetrobrana vozila. Nadogradnja na Pravilnik o ispitivanju ispusnih plinova motornih vozila treba biti uvođenje dodatnih davanja („eko-taksa“) prilikom registracije za vozila koja se svrstavaju u nisku ekološku normu, a potom i ograničavanje kretanja takvih vozila u centralnim gradskim zonama u vrijeme pojačanog zagađenja – kaže Bijedić.
Cijena usluge za ispitivanje ispušnih plinova motornih vozila kreće se u rasponu od 22 do 36 KM, zavisno od vrste pogonskog agregata i konstrukcije izduvnog sistema.
Raspodjela novčanih sredstava naplaćenih na temelju obavljene usluge za ispitivanje ispušnih plinova motornih vozila vrši se na sljedeći način: stanica za tehnički pregled 90 posto, stručna institucija osam posto, proračun Federacije BiH jedan posto, proračun kantona jedan posto.
– Prilikom registrovanja kategorija vozila M (vozila za prijevoz putnika) i N (vozila za prijevoz tereta) podliježu eko testu i na njima se vrši analiza ispušnih plinova – istakao je Bijedić.
Ispitivanje ispušnih plinova uvedeno je Pravilnikom o ispitivanju ispušnih plinova motornih vozila (EKO test) u stanicama za tehnički pregled vozila koji je propisalo Federalno ministarstvo prometa i komunikacija.
– To je pozitivna novina u sistemu, jer Pravilnik ima upotrebnu vrijednost i konačni cilj. Da bi se implementirao u punom kapacitetu, svi u lancu provođenja Pravilnika trebaju uzeti aktivno učešće – poručuje Bijedić.
Konačni cilj Pravilnika je smanjenje emisije ispušnih plinova, odnosno zagađenja životne sredine i držanje koraka sa homologacijskim propisima u Evropi (ECE i EEC) koji podrazumijevaju da se kroz uvođenje EURO 6 norme smanji emisija iz benzinskih i dizel motora za oko 98 posto u odnosu na normu manju od EURO 1.