Rajko iz Gradiške nije htio prodati svog “mercedesa” Johnu Travolti
Rajko Erceg iz Gradiške jedini se u Bosni i Hercegovini može pohvaliti činjenicom da je vlasnik oldtajmera – mercedesa 250 SL Pagoda. Naime, ovakvi automobili proizvodili su se samo šest mjeseci 1967. godine, a Erceg je svog “ljubimca” kupio 1970. godine.
Ekipa Anadolu Agency (AA) posjetila je Ercega na njegovom imanju u Gradišci, gdje je automobil za koji kaže da mu je dio tijela, spremio za zimu. Tokom zime, ne vozi ga nego je parkiran u garaži. Iako ga danima nije palio, nakon kraćeg pokušaja, zabrujao je zvuk benziskog motora sa šest cilindara.
Podižući haubu, Erceg ponosno objašnjava da troši od 12 do 15 litara, da bez obzira na godište ima i “einspritz” i hidraulični volan.
“Bio je zaplijenjen ovde kod Nove Gradiške, to je bila carina Osijek tad’ u staroj Jugoslaviji i ja sam ga kupio na licitaciji”, ispričao je Rajko Erceg.
Auto je bio u vlasništvu talijanskog prvaka u tenisu, ali pošto je otkriveno da je u njemu “vozio neke nedozvoljene stvari”, jugoslovenska carina mu je zaplijenila automobil. Dvije godine trajao je sudski postupak, a Erceg je strpljivo čekao licitaciju, na koju je išao pet puta. Priča da je za kupovinu ovog automobila vladalo izuzetno interesovanje, željele su ga mnoge juslovenske poznate ličnosti, naročito iz svijeta fudbala, ali koliko god da su nudili, Rajko je nudio više.
Kaže da se ne sjeća koliko ondašnjih dinara ga je platio, ali se sjeća da je bilo mnogo novca u pitanju. Pokazujući na kuću, objasnio je da je gradio baš u to vrijeme, te da iako je površine 11 puta 10 metara, više novca je dao za auto nego za kuću.
Na pitanje da li se pokajao, kaže da nije nikada.
“I sada vrijedi više od kuće”, kaže Erceg, koji je inače muzičar i dodaje da je i kuću i auto zaradio zahvaljujući svojoj drugoj ljubavi – harmonici.
U proteklim godinama imao je mnogo ponuda da ga proda. Pojedini potencijalni kupci vraćaju se iz godine u godinu i podižu visinu ponuda, ali prema riječima Ercega, najzanimljivije je da je negov auto htio da kupi i poznati holivudski glumac John Travolta.
On je naručio takav automobil, a nakupci iz Italije saznali su da je jedan registovan u Bosni i Hercegovini. U Sarajevu su, priča Erceg, saznali u kojem mjestu je registrovan, pa su ga pronašli.
“Nisam htio da ga prodam, to je moja ljubav, za njega me ne interesuju ni pare ni ništa”, kaže Erceg i dodaje da bi sve prodao prije nego automobil.
Objašnjava da su mu nakupci dali prazan ček, da napiše na njemu cijenu koju traži za automobil, a Erceg nije htio puno da ispituje koliko bi mu dali.
Ipak je provjeravao koliko vrijedi, pa je pronašao podatak da ovakav automobil Michael Schumacher, bivši vozač Formule 1, prodaje za 136.000 eura.
“Jedan iz Gradiške što živi u Kanadi tamo ga je prodao za 100.000, tako da je to njegova cijena, otprilike”, kaže Erceg.
Na pitanje zašto on voli ovaj auto, odgovara: “Zato što je lijep, kvalitetan, pravi auto, kabriolet.”
Kaže da može ići kao kad je bio nov i da ga je znao voziti autoputem 200 kilometara na sat. Kaže da su na njemu samo originalni dijelovi, u dobrom je stanju jer ga nije mnogo ni vozio.
Iako su dijelovi za ovaj automobil izuzetno skupi, prema riječima Ercega nije ga teško održavati, jer se ništa ni ne kvari. Naveo je primjer da jedna guma za ovaj mercedes košta oko 500 eura, a trenutno se proizvode samo u jednoj fabrici u Meksiku. Ponekad ga iznajmljuje za snimanja spotova i reklama.
Najviše ga vozi tokom ljeta, jer uživa u spušenom krovu, uglavnom na kraće relacije, a rado odlazi na izložbe oldtajmera. Tada privlači pažnju posjetilaca, kao i sedamdesetih godina.