Požar na Tesli gasilo 35 ljudi i 5 vatrogasnih vozila
Da električni automobil u plamenu nije lako ugasiti, pokazuje incident koji se nedavno dogodio u Austriji, kada se jedan Model S zapalio nakon saobraćajne nezgode.
Za razliku od požara na vozilima sa benzinskim ili dizel motorima, vatru koja zahvati električne automobile mnogo je teže ugasiti u potpunosti. Zbog toga su proizvođači modela na struju, kao što je Tesla, razvili posebnu proceduru namijenjenu vatrogascima, za slučaj da se neki od ovih automobila zapali.
Polovinom septembra, Teslino uputstvo za gašenje požara stavljeno je na pravi test nakon saobraćajne nezgode u austrijskoj oblasti Tirol, u kojoj je jedan Model S udario u betonsku ogradu na putu postavljenu zbog radova.
Snimak koji su napravili vatrogasci iz jedne vatrogasne jedince koja je učestvovala u gašenju vatre pokazuje da je plamen veoma uporan i da se ponovo javlja, nakon što je naizgled ugašen:
Navedeno je da je u gašenju učestvovalo 35 vatrogasaca sa 5 vatrogasnih vozila.
Vatrogasci su u saopštenju za medije rekli da je gašenje bilo veoma zahtjevno, jer se vatra stalno iznova pojavljivala, a prilikom postupka gašenja pripadnici ove jedinice morali su da koriste zaštitne maske sa dovodom vazduha. Tek pošto su presjekli strujne vodove kojima su pogonske litijum-jonske baterije povezane sa pogonskim sistemom, vatra je najzad ugašena.
Baš zbog ovog tipa baterija, proizvođač preporučuje da se automobil čak i nakon što je vatra potpuno ugašena čuva na bezbjednom parkingu pod nadzorom u narednih 48 sati, kako bi se spriječila eventualna ponovna pojava i širenje vatre koja možda još tinja u baterijama.
U slučaju požara na Teslinim automobilima, proizvođač je odredio dvije tačke na vozilu, na kojima se mogu presjeći glavni električni kablovi i tako omogućiti potpuno gašenje vatre. Jedna je u prtljažniku vozila, a druga u zadnjem stubu krova.