Novi Renault Kwid košta 3.470 eura, troši samo 4 litra
Kada je u maju predstavio niskobudžetni model Kwid za indijsko tržište, Renault je procijenio da će osnovna verzija ovog automobila koštati oko 4.200 eura. Kwid je nedavno stigao u prodajne salone, a francuski proizvođač uspio je da početnu cijenu spusti na svega 3.470 eura!
Renault Kwid je mali gradski automobil dimenzija 3.679/1.579/1.478 mm, sa međuosovinskim rastojanjem od 2.422 mm.
Svjestan u kakvom je stanju saobraćajna infrastruktura u Indiji, proizvođač se pobrinuo da vozilo bez problema može da savlada i najveće neravnine na putevima, ali i da po potrebi siđe sa asfalta – odstojanje Kwida od zemlje iznosi darežljivih 180 mm.
Za pogon je odabrana trocilindarski 0.8 litarski benzinac koji razvija 54 ks na 5.680 obrtaja, dok maksimalni obrtni moment iznosi 72 Nm i dostupan je na 4.390 o/min.
Motor je uparen sa petobrzinskim manuelnim mjenjačem, a Renault tvrdi da Kwid prosječno troši 4 l/100 km. Kasnije će kupcima biri ponuđen i snažniji agregat od 1.0 litra i automatski mjenjač.
Najjeftnija verzija, kao što smo već rekli, košta 3.470 eura, ali ni top varijanta nije mnogo skuplja – cijena vozila sa najbogatijim paketom opreme iznosi 4.770 eura.
Za te pare dobija se, između ostalog, servo upravljač, elektropodizači prednjih prozora, svjetla za maglu, centralna brava i mogućnost ulaska u vozilo bez upotrebe ključa, MediaNAV multimedijalni sistem sa sedmoinčnim ekranom, Bluetooth, USB i AUX konekcijama…
Da u Indiji bezbjednosna opreme još uvijek nije na cijeni, pokazuje podatak da je i u modelu sa najskupljim paketom vazdušni jastuk za vozača dostupan samo kao opcija.
Osim uštede u elektronskim sistemima asistencije (proizvođači u Indiji nisu u obavezi da ugrađuju ABS i ESP u nove modele automobila) i drugim bezbjednosnim sadržajima, Renault Kwid je ovako jeftin iz još jednog razloga.
Kompanija je postigala nevjerovatno visok nivo lokalizacije proizvodnje.
Prema riječima prvog čovjeka kompanije, Carlos Ghosna, čak 97 posto komponenti automobila proizvodi se u Indiji, gde se ovaj model i sklapa.
Za sad nije poznato da li će se i pod kojim brendom Kwid prodavati u Evropi, ali izvjesno je da bi zbog strogih bezbjednosnih standarda automobil na evropskom tržištu bio znatno skuplji.