Novi Audi “četvorka” konkurencija je BMW-ovoj “trici”
Iako se formalno predstavljanje novog modela A4 očekuje tek za sajam u Frankfurtu na jesen, Audi je otkrio praktički sve što treba znati o njemu. Možda će fotografije A4 za 2016. zavarati potrošače, ali uistinu je riječ o potpuno novom automobilu.
Glavni ciljevi u razvoju nove “četvorke” su bili smanjenje potrošnje i niža emisija CO2. Tako A4 2016 stiže s 1,4-litrenim benzinskim motorom, koeficijentom otpora zraka od vrlo niskih 0,23 te emisijom CO2 od svega 95 grama po kilometru za “najzeleniji” model.
Audi A4 je sad u petoj generaciji pa nije trebalo očekivati neku revolucionarnu mogućnost novih modela, no dorađivanje postojećeg materijala je svakako dobrodošlo. Cijela lepeza dostupnih modela tako je poboljšala potrošnju za 21 posto, dok je snaga u prosjeku narasla za 25 posto.
Sve ovo bilo je moguće izvesti zahvaljuući novoj MLB Evo platformi. Ona je pomogla smanjiti masu vozila za 120 kilograma, dok je dodala 21mm u dužini vozila u odnosu na trenutni model. Audi je tako značajno poboljšao putnički prostor, iako je prtljažnik više-manje ostao isti (15 litara veći na modelu Avant).
Što se motorizacije tiče, nju čine tri benzinca i četiri dizelaša. Vrh ponude su svakako dvolitreni TFSI benzinac od 248KS, uz 0-100 za 5,8 sekundi te trolitreni dizelaš od 272KS (za sada bez detalja).
Kokpit je moderniziran s hrpom elektronike i gadgeta – bežično punjenje, LCD zasloni, prirodnije prepoznavanje govora, poluautomatski način vožnje (Piloted Driving tehnologija). Audi se novom “četvorkom” svakako želi aktivnije boriti s BMW-ovom ponudom iz serije 3.