Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Novi Audi A8 – otkrivanje počinje, pokazan skelet

audi-fabrika-1

Luksuzna limuzina nove generacije – Audi A8, ima konstrukciju karoserije od lakih materijala, kao što su aluminijum, magnezijum i karbon. I pored toga, zbog povećanog nivoa bezbjednosti, biće teži za pedesetak kilograma…

Prvobitni plan je bio, da nova generacija modela Audi A8 ugleda svjetslost dana prošle godine. Međutim, zbog tehnologije autonomne vožnje, koja će biti na nivou SAE3, termin premijere je pomjeren za septembar ove godine i autosalon u Frankfurtu.

Pred nama su prve zvanične informacije, koje se odnose na konstrukciju skeleta karoserije.

Podsjetimo, prva generacija modela Audi A8 iz 1994. godine, bio je prvi serijski automobil na svetu sa aluminijumskom konstrukcijom karoserije ASF. Dakle, smanjenje težine, bio je primarni cilj. Slično je i sada, samo što su poslije 23 godine standardni značajno povećani. Sada u konstrukciji veliku ulogu igra čelik visoke čvrstoće, pa je konkurencija dostigla Audi bez velike potrebe za korišćenjem aluminijuma.

BMW je u svojoj seriji 7 pre dve godine u konstrukciji skeleta prvi put koristio karbonsku strukturu Carbon Core. Audi želi sa novim A8 da se ponovo vrati u vrh, pa će u kontstrukciji nove “A-osmice” prvi put koristiti čelik, aluminijium, karbon i kompozitne materijale.

Međutim, i pored navedenog mixa skupocenih materijala, novi skelet biće teži za 51 kilogram. Imaće težinu od 282 kg, dok je kod prethodnika iznosila 231 kilogram. Šef za proizvodnju karoserije u Audiju, Bernd Miekusch, za to ima objašnjenje. On smatra da iza toga stoje tri faktora: prvi je veliki panoramski krov, zbog kojeg se moraju ugraditi veće i snažnije zaštitne šipke, drugi je sistem autonomnog upravljanja, koji ima uticaj na konstrukciju rama i treći je alternativni pogon.

“Jer, kada automobilu date težak li-ion akumulator, morate razmišljati o tome kako da ga zaštitite u slučaju udesa. Zato smo skelet morali da opremimo specijalnim bezbednosnim strukturama.” – objašnjava Miekusch. Aluminijum ima udeo u skeletu od čak 58 %. Prednji stubovi su izrađeni od magnezijuma i za 28 % lakši su od aluminijumskih.

Za izradu zadnje pregrade korišćen je karbon i teži samo 2,6 kilograma. Novi skelet je doneo veću čvrstinu automobilu, za čak 24 %, i to ne samo zahvaljujući novim materijalima, već potpuno novom laserskom zavarivanju, koje koristi 50 % manje toplote. Zahvaljujući ovom sistemu, stubovi su smanjeni, pa su prozori veći, a ima više mesta u samom automobilu. Na zadnjim sedištima ima za 28 mm više prostora za noge i 14 mm iznad glave.