Novi Audi A5: Prave izmjene kriju se po haubom
Audi se pri osvježavanju novih modela prilično konzervativno drži već oprobane formule, a izuzetak nije ni osvježena “petica”. Njen dizajner, Walter de Silva je 2007. pri kreiranju trenutnih linija rekao da je napravio pravo remek-djelo. I dok je vanjština tek zategnutih bora, prave izmjene nadolazećeg modela Audi A5 kriju se ispod ‘šminke’
I dok je silueta itekako prepoznatljiva, lice vozila je sad mnogo agresivnije i sportskog karaktera – posebno po pitanju rasvjetnih sklopova i rešetke. Dizajner Frank Lamberty je otvoreno priznao da se nije usudio dirati previše “remek-djelo” ranijeg dizajnera Waltera de Silve pa se novi karakter nalazi samo u detaljima.
Novi Audi A5 i S5 su, baš poput ranijeg osvježenja (model A4) izgubili na masi, a poboljšana su i aerodinamička svojstva, te povećan međuosovinski razmak.
Ovo se može zahvaliti korištenju MLB platforme, koja je vozila olakšala za nekih 60 kilograma i značajno poboljšala vozna svojstva ionako udobnog modela. Čak je i instrument ploča doživjela preinake poznate s ranijih osvježenih modela – digitalizaciju u vidu Virtual Cockpit zaslona od 12,3 inča.
Novi Audi S5 pogoni 3,0-litreni V6 s turbopunjačem, koji razvija 354 KS. To je dovoljno da sportsko izdanje “petice” do stotke dovede za svega 4,7 sekundi. Iako su performanse obično u prvom planu (postojeći model donosi 333 KS), Audi navodi i kako je potrošnja smanjena za čak 20 posto.
Što se modela A5 tiče ukupno će se u ponudi naći pet različitih motora, dva benzinca i tri dizelaša, od 190 KS do 286 KS. To znači 17 posto više snage uz 22 posto manju potrošnju goriva. Barem tako tvrde u Audiju.