Nova Toyota troši 2,5 l/100 km
Japanski proizvođač objavio je nove fotografije i tehničke detalje Priusa četvrte generacije koji je svjetsku premijeru imao na sajmu automobila u Frankfurtu.
Toyota je otkrila je prilikom projektovanja novog Priusa imala za cilj da postigne što manju potrošnju kako bi ovaj automobil bio najštedljiviji hibridni model na svijetu.
Kao što je i najavljeno, pogonski sistem sastoji se od 1.8 litarskog VVT-i benzinca, novog elektromotora i novorazvijenih nikl-metal-hidrid (NiMH) baterija.
Fabrika je objavila da je benzinski motor takođe potpuno nov i da ima unaprijeđene preformanse, poboljšanu ekonomičnost, te manje dimenzije i masu, u odnosu na prethodnika.
Prius 4. generacije najprije će se pojaviti u prodaji na domaćem, japanskom tržištu, u decembru.
Toyota je saopštila specifikacije verzije za Japan, ali ne treba očekivati da će se ona suštinski razlikovati od modela koji će prodavati širom svijeta.
Benzinski motor proizvodi 98 ks pri 5.200 obrtaja, i raspolaže sa 142 Nm maksimalnog obrtnog momenta dostupnog od 3.600 o/min.
Sa druge strane, elektromotor razvija 72 ks (53 kW) i 163 Nm.
Nije poznato kolika je ukupna kombinovana snaga hibridnog pogonskog sistema, ali prema ranijim najavama novi Prius trebalo bi da raspolaže sa oko 150 “konja”.
Podsjećamo, dimenzije vozila su 4.540/1.760/1.470 mm, dok je međuosovinsko rastojanje ostalo nepromijenjeno u odnosu na prethodnu verziju ovog modela i iznosi 2.700 mm.
Zapremina prtljažnika povećana je za 10-ak procenata, pa je sada putnicima na raspolaganju 502 litra.