Mercedes C350e nije blistao na “testa sjevernog jelena”
Švedski magazin Teknikens Värld postao je poznat široj automobilskoj javnosti po tome što je 1997. godine prilikom izvođenja takozvanog “testa sjevernog jelena” uspio da prevrne Mercedesovu A klasu koja se tada tek pojavila na tržištu. Rezultat testa natjerao je njemačku kompaniju da izvrši izmjene na automobilu i unaprijedi njegovo ponašanje prilikom naglih manevara u vožnji. Sada se na istom testu našla hibridna verzija novog Mercedesa C klase.
Teknikens Värld već decenijama sprovodi specifičnan test bezbijednosti kojim se ispituju manevarske sposobnosti vozila u ekstremnim uslovima.
Šveđani izvode manevar nagle promjene pravca, simulirajući izbjegavanje prepreke na putu (na primjer sjevernog jelena čije prirodne pravce kretanja u toj zemlji presjecaju putevi). Na taj način utvrđuje se koliko je određeni model stabilan i samim tim bezbjedan u takvim okolnostima.
Na najnovijem testu našao se Mercedes C350e “Plug-In” hibrid.
Automobil sa četiri odrasle osobe u kabini najprije je testiran pri brzini od 72 km/h. Prilikom izbjegavanja zamišljene prepreke došlo je da velikog zanošenja zadnjeg dijela, što bi u realnim uslovima vožnje dovelo do toga da zadnji točkovi skliznu sa kolovozne trake.
Mercedes je naveo da je mogući uzrok ovakvog ponašanja manji pritisak u gumama od optimalnog, ali je Teknikens Värld odbacio takve tvrdnje.
Ispitivanje je nastavljeno pri manjim brzinama i svaki put bi se automobil slično ponašao, s tim što su amplitude zanošenja bile manje. Vozilo je uspješno prošlo “test sjevernog jelena” kad je brzina snižena na 64 km/h:
Jedan od razloga zašto se C350e ovako ponašao mogla bi biti dodatna masa u odnosu na standardne verzije C klase. S obzirom da je riječ o modelu sa hibridnim pogonom, koji pored benzinskog ima i elektromotor i baterije, vozilo je teže od klasičnog benzinca preko 100 kg.
U reakciji na test koji je sproveo švedski magazin, Mercedes je saopštio da se tokom ekvivalentnog ispitivanja, koje je sproveo u sopstvenoj režiji, model C350e nije zanosio pri brzinama i do 75 km/h.
Kao jedan od mogućih uzroka zanošenja na “testu sjevernog jelena” njemački proizvođač naveo je nedovoljan pritisak u pneumaticima koji je uočen na automobilu kada su novinari vratili testno vozilo Mercedesu. Teknikens Värld međutim tvrdi da je pritisak u gumama tokom testa bio optimalan.
Iz Mercedesa su naveli da cijene ovakve i slične testove koje sprovode automobilski magazini jer se oni izvode sa ciljem poboljšanja bezbjednosti, pa treba očekivati da će kompanija dobro proučiti rezultate kako bi ispravila eventualne nedostatke na modelu C350e.