Kraj za Renault Megane 3 RS
Nakon sedam godina, Renault će okončati proizvodnju sportske verzije modela Megane treće generacije. Nasljednik najvjerovatnije stiže tokom 2017.
Aktuelni Megane RS imao je premijeru 2009, u okviru takmičarskog vikenda trke Formule 1 za Veliku nagradu Monaka. Tokom sedam godina proizvodnje, sa fabričkih traka pogona u španskoj Palensiji sišlo je oko 30.000 automobila, koji su završili u rukama vlasnika iz 30-ak zemalja širom svijeta.
Renault je lansirao i nekoliko specijalnih verzija, koje su se prodavale u ograničenim serijama, poput modela 275 Trophy R. Ovaj automobil ostao je upamćen po rekordu iz 2014. kada je postao najbrži serijski automobil sa prednjim pogonom na stazi Nirburgring, sa rezultatom 7 minuta 54,36 sekundi.
U međuvremenu, Megane RS je izgubio ovu titulu, s obzirom da su ga nadmašili prvo Honda Civic Type R (7:50.63) a zatim i aktuelni rekorder VW Golf GTI Clubsport S (7:49.21).
Ipak, Renault neće tek tako prepustiti zvanje najbržeg na Nirburgringu. Titulu bi mogao ponovo da osvoji sa novom generacijom, koja je u razvojnoj fazi.
Novi model bi umjesto kupe karoserije trebalo da ima oblik klasičnog hečbeka sa 5 vrata, zasnovan na standardnom Meganu četvrte generacije. Preliminarne informacije govore da će umjesto 2.0 turbo motora za pogon biti odabran 1.8 litarski turbo benzinac koji će se koristiti i u novom sportskom modelu Renault Alpine. Ovaj agregat razvijao bi oko 300 ks.
Kako bi zadovoljio svačije ukuse, Renault Sport navodno planira da kupcima ponudi verzije i sa manuelnim mjenjačem i sa sedmobrzinskim automatikom sa duplim kvačilom.
Premijera nova generacija najsnažnijeg Megana očekuje se 2017. godine, a automobil bi u prodajne salone trebalo da stigne 2018.