Legendarni dvotočkaš
Kraj Tomosa, još jednog simbola jugoslovenske industrije
Mali i izdržljivi mopedi vrlo su brzo postali omiljeni na svim prostorima bivše zemlje, a slava malog koperskog čuda se proširila i Evropom
Tomosovi mopedi bili su “krivi” za prve kilometre nebrojenih generacija motociklista, ali i za otkrivanja čari mašinogradnje, kućnog tuninga i individualizacije.
Mali i izdržljivi mopedi vrlo su brzo postali omiljeni na svim prostorima bivše zemlje, a slava malog koperskog čuda se proširila i Evropom, pa i preko bare gdje i danas Tomos ima svoje poklonike. Svojevremeno je Tomos vladao i modernim tehnologijama, a primjetan je bio nastup i na sportskim takmičenjima, ali nije se najbolje snašao ulaskom u doba nakon raspada države.
U novom milenijumu firma se našla u brojnim problemima pa vlasnik, firma Hidra, odlučuje 2015. godine prodati Tomos tvrtki MPO Kabel. Najavljena su velika ulaganja i širenje proizvodnje, ali na kraju se nije dogodilo ništa.
Zapali su u finansijske teškoće i proizvodnja staje u septembru prošle godine, a radnici lišeni plaća sami su dali prijedlog za stečaj. Kako fiema nije sudu dala plan oporavka i dokaz kakve-takve platežne sposobnosti, stečaj je bio jedino rješenje.
Stoga, ako ste nostalgični, volite šrafiti ili samo želite zaraditi, svakako požurite. Cijena će zasigurno rasti, a trenutna ponuda i nije toliko loša. Solidni primjerci mogu se naći doslovno za šaku eura, otprilike po cijeni po kojoj se prodaju i jugići. Ali to je već neka druga priča.