Kina zabranjuje benzinske i dizelske automobile
Kina, najveće svjetsko tržište automobila, planira zabraniti proizvodnju i prodaju automobila i kombi vozila na benzinski i dizelski pogon.
Zamjenik ministra industrije Xin Goubin kazao je da su započeta “relevantna istraživanja”, ali da još nije odlučeno kada će zabrana stupiti na snagu, prenosi Hina.
“Te mjere će zasigurno donijeti duboke promjene u razvoju naše automobilske industrije”, izjavio je zamjenik ministra kineskoj novinskoj agenciji Xinhua.
Kina je prošle godine proizvela 28 miliona automobila, gotovo trećinu od ukupnog broja na globalnom nivou.
Zabrane širom svijeta
Velika Britanija i Francuska su već objavile planove o zabrani novih automobila s dizelskim i benzinskim motorima do 2040. godine, što predstavlja dio napora za smanjenjem zagađenja i emisija ugljika.
Proizvođač automobila Volvo, koji je u kineskom vlasništvu, objavio je u maju da će od 2019. godine svi njegovi novoproizvedeni automobili imati električni motor. Kineski Geely, vlasnik Volva, do 2025. planira prodati milion električnih automobila.
Ostale globalne automobilske kompanije, uključujući Renault-Nissan, Ford i General Motors, također su posvećene razvoju električnih automobila u Kini.
Nova pravila
Proizvođači automobila se bore za dio udjela na rastućem kineskom tržištu, a prije uvođenja novih pravila osmišljenih za borbu protiv zagađenja.
Kina želi da automobili na električni i hibridni pogon do 2025. čine barem petine ukupno prodanih vozila.
Očekuje se da će Peking u novim kvotama za električna vozila koje će stupiti na snagu već iduće godine odrediti da udio električnih i hibridnih automobila u ukupnoj prodaji pojedinih proizvođača mora iznositi minimalno osam posto, da bi 2019. godine taj udio porastao na 10, a 2020. godine na 12 posto.
Potražnja nafte
Xin predviđa da će promjene dovesti do “turbulentnog razdoblja” za industriju.
Te promjene će se također odraziti i na potražnju za naftom u Kini, koja je nakon SAD-a trenutno drugi najveći potrošač tog energenta na svijetu.