Kakve gume odabrati za ljetnu sezonu
Hrvatski autoklub je i ove godine sa svojim partnerima testirao ljetne gume, i to u dvije dimenzije.
Rezultati tradicionalnog testiranja odnose se na gume u dimenzijama 185/65 R15 H i 225/45 R17 Y, što pokriva značajan dio tamošnjeg tržišta.
185/65 R15 H
U manjoj dimenziji, 185/65 R15 H, ove je godine testirano 17 ljetnih guma, a niti jedna nije osvojila odličnu ocjenu. Sedam modela zaslužilo je ocjenu vrlo preporučljivo, sedam ih je prošlo s ocjenom preporučuje se, jedan se djelomično preporučuje, a jedan je potpuno podbacio i pao na testiranju.
Vredesteinov Sportrac 5, Continentalov ContiPremiumContact 5, Dunlopov Sport Blue Response, Goodyearov EfficientGrip Performance, Hankookov Kinergy Eco K425, Nokianov Line i Kumhov Ecowing ES01 KH27 spadaju u grupu najbolje ocijenjenih guma kod kojih nisu uočeni nikakvi veći nedostaci.
Pritome je Vredesteinov Sportrac 5 pokazao najviše na mokrom, dok je u karakteristikama na suhoj cesti najbolji rezultat ostvario Continentalov ContiPremiumContact 5.
Dunlop Sport BluResponse pokazuje kvalitetu na suhom i pri utjecaju na potrošnju goriva, dok je Goodyear EfficientGrip na mokrom tek mrvicu slabiji od Vredesteina. Gume Hankooka, Nokiana i Kumha ujednačene su u svim kriterijima, a u pogledu trajnosti zaslužuje tek prosječnu ocjenu.
Najviše guma podbacilo je u vožnji po mokroj podlozi. Sava je jedina kojoj je ukupna ocjena umanjena samo zbog rezultata na suhom, Infinity je podbacio i na suhom i na mokrom, dok su svi ostali imali problema isključivo na mokrom.
Tako je Michelinov Energy Saver+ pobijedio je ovogodišnje konkurente najboljim performansama u pogledu trajnosti i utjecaja na potrošnju goriva, no rezultati na mokrom su doveli do smanjenja ocjene na preporučuje se. Slična je situacija primijećena i kod Baruma.
Bridgestone i Nexen su pokazali najviše na suhoj podlozi, no značajni nedostaci na mokrom i ovdje su doveli do sveukupnog podbačaja. Semperitov problem bila je neujednačenost u svim kriterijima jer se u njegovu slučaju radilo o izvrsnom rezultatu u trajnosti, ali istodobno i znatno lošijim rezultatima na mokrom.
Automobil opremljen Nankangovim Green-Sport Eco 2+ gumama trošio je najviše goriva i mogao se tek djelomično preporučiti na mokroj cesti.
GT Radialov Champiro VP1 pokazao je nedostatke na suhom i ne može se preporučiti na mokrom.
Zvuči nevjerovatno, ali rezultat gume Pirelli Cinturato P1 razlikuje se od tvornice do tvornice. Primjerice, rumunska guma imala je vrlo preporučljive performanse na mokrom, dok je ona iz Turske bila lošija. Stoga je ista izbačena iz tablice rezultata.
Paralelno s testom ljetnih guma, ovaj je put napravljen i test jednog cjelogodišnjeg proizvoda. Michelinov CrossClimate pritom se pokazao pravim iznenađenjem: najbolja trajnost, vrlo preporučljiv na suhom i preporučljiv na mokrom.
225/45 R17 Y
U većoj dimenziji, od ukupno 16 testiranih proizvoda, njih 11 je osvojilo ocjenu preporučuje se, četiri gume dobile su ocjenu vrlo preporučljivo, dok je apsolutno najlošija guma u ovoj dimenziji s ocjenom djelomično se preporučuje proizvod Maxxis Victra Sport VS01 s potpunim izostankom lateralnoga gripa na mokroj cesti.
Continentalov ContiSportContact 5, Esa-Tecarov Spirit 5 UHP, Pirellijev P Zero i Vredesteinov Ultrac Vorti nemaju nikakvih nedostataka i na ovom su testu pokazali najviše.
Pirelli se među najboljima našao ponajviše zbog odličnog rezultata na mokrom koji je vrlo blizu onom Continentala, tek neznatno slabiji u području hidroplaninga.
Vredesteinove prednosti do izražaja su došle na suhoj cesti, a najveće iznenađenje jest ulazak u elitu ESA-Tecarova Spirit 5 UHP-a koji je imao ujednačene rezultate u svim kriterijima i najbolji uspjeh u pogledu utjecaja na potrošnju goriva.
Od guma s ukupnom ocjenom preporučuje se najveći broj, čak 9 od ukupno 11, i ovdje je pokazao nedostatke na mokrom. Samo dvije gume, Uniroyal (nedostaci na suhom) i Michelin (nedostatna trajnost) na mokrom su vrlo preporučljive. Proizvodima Hankooka, Save, Nokiana i Yokohame do boljeg rezultata na mokrom nedostajalo je vrlo malo, dok su uz značajne nedostatke podbacili Toyo, Firestone, Fulda, Semperit i GT Radial.
U sportskim modelima guma, kakvim se može smatrati i dimenzija 225/45 R17, vozači očekuju najviši nivo sportskih performansi, no samo Continental, Yokohama, Vredestein, Michelin i GT Radial odgovaraju visokim očekivanjima s izvrsnim rezultatima u ovoj kategoriji.
Na suhom su potpuno podbacili Uniroyal i Semperit, a povratna informacija s ceste kod Uniroyala i Semperita prilično kasni.