Kako prepoznati da vam podvaljuju vozilo s taxija u Njemačkoj
Prilikom kupovine rabljenog automobila, ukoliko niste dobar poznavalac četvorotočkaša, najbolje bi bilo da potražite asistenciju nekoga ko se dobro razumije u automobile.
Ili da automobil koji kupujete prvo odvezete u provjeren servis (gdje poznajete majstora koji vas neće slagati), gdje će se utvrditi njegovo trenutno stanje.
Prije toga, i sami na licu mjesta možete provjeriti neke osnovne stvari o automobilu. U našu zemlju se iz Evrope uvozi sve i svašta, i nisu rijetki slučajevi da ljudi nasjednu na prevare švercera automobilima. Najčešće se malverzacije rade sa luksuznijim i skupljim modelima.
Naš sugovornik, dobro upoznat sa cijelim procesom uvoza i prodaje rabljenih automobila u BiH, kaže kako se iz Njemačke nerijetko uvoze Mercedesi koji su bili na taxiju, a u BiH se prodaju kao luksuzna vozila koja su korištena za ličnu upotrebu.
“To su vozila koja se u Njemačkoj naručuju striktno za taksiranje. Njihovi kupci u fabrici imaju niz popusta. Paket opreme je obično vrhunski, ali i boja je specifična. To je Light Ivory boja, koja, kao i svaka druga, ima svoju šifru”, kaže naš sugovornik.
Takva vozila u Njemačkoj se nerijetko mogu naći za cijenu od 6.000 do 7.000 eura, a u BiH se nakon “šminkanja” prodaju i po 30.000 KM.
“Na takve autombile se isplati uložiti i do 5.000 KM, i opet se zaradi minimum 5.000 KM, a nekada čak i 10.000 KM na jednom automobilu. Imate takvih vozila u Njemačkoj i za 2, 3 hiljade eura, a njima je cijena u BiH 12, 13 hiljada KM”.
“Prvi zahvat je farbanje. Tu taksi boju najbolje pekriva metalik crna i siva. A, to su ujedno i najprimamljvije boje za ljubitelje automobila. Kvalitetan lakirer uradi posao da prosto nemoguće golim okom primjetiti da je ispod neka druga farba”.
“Nakon farbanje, slijedi sređivanje enterijera automobila. Time se automobil podmladi, a finalni dio je vraćanje kilometar sata. Nerijetko se automobili koji su prešli i po 500 – 600 hiljada kilometara naštimaju na nekih 200 do 250 hiljada pređenih kilometara.”
Mnogi smatraju da je nemoguće u današnje vrijeme vratiti kilometar sat na automobilu, a da to ne “provale” u ovlaštenom servisu, no naš sagovornik tvrdi da ni to više nije nikakav problem. No, o tome ćemo u nekoj od narednih tema.
Ovaj put zanima nas kako prepoznati da je automobil ofarban.
“Ključna stvar je poznavanje šifri boja koje koristi određeni proizvođač autombila. U ovom slučaju Mercedes. Dakle, na pločici na kojoj stoji broj šasije nalazi se i šifra fabričke boje. Ukoliko kupujete luksuzni Mercedes, a na pločici pored oznake broja šasije stoji šifra C 623, taj Mercesed mora imati Light Ivory boju. I bio je korišten za taksiranje u Njemačkoj. Ukoliko je pak automobil u bilo kojoj drugoj boji, znači da je ofarban.
Šifra boja svakog proizvođača automobila dostupna je internetu.
“Ako već dajete dobru sumu za rabljeno vozilo, isplati se malo pomučiti i provjeriti da li vam prodavac govori istinu kada kaže da je na njemu fabrička boja. Ukucate šifru koja stoji na pločici pored broja šasije i znat ćete da li vas laže ili ne.”
Ne treba ni govoriti da ako je pločica uklonjena ili ako je oštećena da se ne vide neki njeni dijelovi, s automobilom nešto nije uredu.
Pogledajte u galeriji jedan primjerak Mercedesa sa taxija, koji u njemačkoj košta nešto manje od 7.000 eura, a koji nakon “dorade” u BiH nađe svog kupca i za 30.000 KM!