Kako će se u budućnosti izbjegavati crveno na semaforu?
Vraćate se posle napornog radnog dana kući svojim automobilom, ali su se crvena svjetla na semaforima urotila da vam dodatno zagorčaju život. Dok čekate da se promijeni signal i nastavite vožnju, zamišljate kako bi izgledalo kad bi vas na semaforu uvijek dočekivalo zeleno.
Mnogi proizvođači automobila i kompanije već sada rade na tome da izbjegavanje crvenog signala u budućnosti postane realnost. Među njima je i Ford koji razvija sistem kako bi omogućio vozačima da, što je češće moguće, “hvataju” zeleno na semaforu.
Riječ je o tehnologiji koja prikuplja informacije trenutnoj situaciji u saobraćaju, kretanju i brzini drugih automobila ispred vozila i semaforskoj signalizaciji na ruti kojom se vozač kreće. Nakon prikupljenih informacija, kompjuter izračunava kojom brzinom automobil treba da se kreće da bi ga na sljedećem semaforu dočekalo zeleno svjetlo, kako bi mogao da nastavi vožnju bez zaustavljanja.
Preduslov za implementaciju ove tehnologije je da su automobili međusobno povezani preko Interneta i da razmjenjuju informacije.
“Nema ništa gore nego kada vas na kraju dugačkog radnog dana na povrtaku kući sačeka crveno svjetlo, jedno za drugim, pa ste primorani da se svaki čas zaustavljate na raskrsnicama”, kaže Christian Ress, zadužen za razvoj tehnologija koje su od pomoći vozaču, u okviru Fordovog razvojno-istraživačkog odjeljenja.
On objašnjava da, osim smanjenja stresa kod vozača, tehnologija za izbjegavanje crvenog signala na semaforima omogućava i bolji protok saobraćaja u gradovima, smanjenje gužvi, nižu potrošnju goriva i smanjenje zagađenja vazduha.
Istraživanje koje je sproveo Ford u Velikoj Britaniji, pokazuje da vozači u toj zemlji u prosjeku svake godine provedu ukupno dva dana za volanom čekajući na semaforu. Nova tehnologija trebalo bi da značajno smanji vrijeme čekanja, ali Ford za sada nije saopštio kada bi ona mogla da bude primijenjena u serijskim modelima ovog proizvođača.