Rješenje
Kako će policajci zaustavljati samovozeće automobile?
Tehnologija koju koriste autonomna vozila konstantno se usavršava, ali proći će još neko vrijeme pre nego što “automobili bez vozača” u potpunosti zamijene čovjeka za volanom
Jedan od nasloženijih zadataka koji stoji pred proizvođačima automobila i kompanijama angažovanim na polju tehnologije autonomnih vozila jeste da “nauče” samovozeće automobile da imaju jednaku interakciju sa okolinom kao ljudsko biće za volanom.
Zaustavljanje na crveno svjetlo na semaforu i prepoznavanje saobraćajnih znakova je relativno lak zadatak, ali problem nastaje kada sistem treba da “pročita” namjere pešaka ili da “posluša” ako policajac signalizira da se takvo vozilo zaustavi.
Kompanija Waymo, koju je Google osnovao za potrebe razvoja i testiranja tehnologija samovozećih automobila, radi upravo na rješenju ovog problema. Cilj je da njihova autonomna test vozila najprije prepoznaju da se radi o policajcu, a zatim i da adekvatno reaguju na njegovu komandu.
U januaru je Waymo samovozeći automobil uspješno prošao test interakcije sa policajcem.
Nakon što je na jednoj raskrsnici u predgrađu Phoenixa u Arizoni došlo do kvara na semaforu, kretanje vozila je regulisao saobraćajac koji je stajao na sredini raskrsnice i davao znak automobilima da se zaustave ili da mogu da prođu.
Prototip samovozećeg automobila kompanije Waymo zaustavio se na znak policajca kako bi propustio vozila koja ulaze u raskrsnicu iz drugog pravca, a zatim je, opet na znak saobraćajca, krenuo i bezbjedno prošao kroz raskrsnicu.
Waymo je takođe razvio softver koji omogućava autonomnom vozilu da se automatski zaustavi sa strane kada detektuje policijski automobil sa upaljenom rotacijom iza sebe.