Kako bi održavanje vozila moglo izgledati u budućnosti
Samoodržavanje jeste dio tehnologije vezane uz računare i mobilne uređaje već dugi niz godina, a s vremenom napreduje pa bi se moglo vidjeti u automobilima, što bi svakako bilo sjajno. Ne samo zbog uštede vremena već i zbog činjenice da smo došli do tako visoke točke napretka.
Naime, zamislite situaciju u kojoj morate prije svake nadogradnje operativnog sistema računara ili mobilnog uređaja lično otići u ovlaštenu trgovinu kako biste je preuzeli… Bilo bi to zaista komplikovano i nešto što iz ugla ovog vremena sigurno ne djeluje pozitivno. No, s automobilima to još uvijek jeste tako i baš zato čak trećina vozača tvrdi da bi se rado odrekla automobila ili ga u boljim finansijskim uslovima iznajmljivala.
Ljudima se ne ide u servise i trgovine. Bar ne zbog stvari kao popravke ili potrebne nadogradnje, stvari koje bi se mogle automatizirati. A s razvojem automobilske industrije to bi se uskoro moglo dogoditi. Jer, automobili nove generacije spojeni su međusobno, spojeni su na mrežu, imaju senzore koji bilježe svaki pokret, analiziraju svaku situaciju i predviđaju probleme.
Kvarovi se ponekad događaju jer loše mijenjamo brzine, ne brinemo o ulju, gorivu ili vodi u automobilu, ostavljamo upaljena svjetla, muziku… Na sve to upozorava sami automobil nove generacije pa automatski čini prevenciju problema koji se mogu spriječiti boljim odnosom prema vozilu.
Nažalost, same nadogradnje sistema u automobilima još uvijek se obavljaju “ručno”, a ne automatski i ljudi bez obzira na napredak svejedno moraju činiti stvari iz prošlosti da bi se koristili poboljšanjima.
Ipak, do 2022. godine to bi trebala biti prošlost, sve vezano uz softver obavljat će se identično kao na računarima ili mobilnim uređajima – automatski.
Konkretnije, riječ je o OTA (over-the-air) načinu pružanja nadopuna ili nadogradnji softvera, a u to će proizvođači do 2022. uložiti oko 800 miliona američkih dolara. Ove godine uložili su 60 miliona dolara, a već prema tome se vidi koliko su i oni sami željni napretka u ovom smislu.
Stoga, za pet godina možda odlazak automehaničaru postane stvar prošlosti. Ili se bitno poboljša ako već i moramo otići jer senzori bilježe sve, preciznije no ljudsko oko, poštenije i, naravno, brže.