Jeftino vozilo koje stiže u dijelovima
Kompanija Global Vehicle Trust osmislila je jeftino, robustno vozilo Ox, namijenjeno zemljama u razvoju koje nemaju razgranatu putnu infrastrukturu. Radi lakše distribucije, predviđeno je da se Ox transportuje na krajnje odredište u dijelovima, gdje bi se za nekoliko sati sklopio u potpuno funkcionalan automobil.
Do sada je ovakav način proizvodnje bio karakterističan za velike svjetske proizvođače namještaja, kao što je IKEA, a Global Vehicle Trust došao je na ideju da sličan princip primijeni u auto-industriji.
Kompanija je osnovana 2011. sa ciljem da zemljama trećeg svijeta ponudi pristupačno vozilo koje će zadovoljiti potrebe tamošnjeg stanovništva za prevozom, u krajevima u kojima nije razvijena putna mreža. Automobil, simbolično nazvan Ox (“vo”), može se transportovati u dijelovima, kako bi se snizila cijena njegovog prevoza do onih kojima je namijenjen.
Proizvođač tvrdi da tri čovjeka mogu da rastave vozilo za svega 6 sati, dok je za ponovno sklapanje potrebno dvostruko više vremena. Kada se transportuje u dijelovima, zauzima svega jednu šestinu prostora potrebnog da bi se prevezlo u sklopljenom stanju.
Nosivost je 1.900 kg, a kapacitet tovarnog prostora iznosi oko 7 kubnih metara. Kada je prazan, Ox je težak 1,6 tona, dok je njegova dužina 4,3 m. S obzirom da je namijenjen eksploataciji na različitim terenima i putnim podlogama, odstojanje od tla iznosi oko 25 cm, a u stanju je da prođe kroz vodenu prepreku dubine 1,3 m.
Primarno, Ox će se koristiti u ruralnim predjelima Afrike, ali i u drugim siromašnim krajevima svijeta sa nerazvijenom putnom mrežom. Predviđeno je da se u teretnom dijelu prevoze namirnice i druge potrepštine do udaljenih, nepristupačnih naseobina, a po potrebi u zadnji dio vozila može da se smjesti do 13 osoba.
Dizajneri su vozačku poziciju smjestili u centralni dio kabine, kako bi Ox bio podjednako upotrebljiv u svim dijelovima svijeta, bez obzira da li se u određenoj zemlji vozi desnom ili lijevom stranom. Zadnja stranica se može oboriti tako da posluži kao utovarna rampa, a klupe za putnike u teretnom dijelu mogu se iskoristiti i kao potpora ako se vozilo zaglavi u pijesku.
Za pogon je izabran 2.2 litarski turbodizelaš, dok se snaga prenosi na prednje točkove pomoću manulenog mjenjača sa pet brzina.
Zanimljivo je da je u oblikovanju ovog vozila učestvovao čuveni Gordon Mari, koji je između ostalog u svojoj višedecenijskoj karijeri dizajnirao i jedan McLaren F1.