"Vision EQXX"
Električni Mercedes vozio punih 1.000 km bez stajanja

Osim što je prije odlaska na misiju zapečaćena utičnica, ekipu je pratio nezavisni stručnjak iz certifikacijskog tijela TÜV Süd, dok je u Mercedesu bila organizirana cijela ekipa za nadzor vožnje
Vozeći bez punjenja od Sindelfingena, preko švicarskih Alpa i sjeverne Italije, do odredišta Cassis na Azurnoj obali, Mercedes Vision EQXX je prešao više od 1.000 km bez potrebe za dopunjavanjem baterije.
Putovanje je započelo u hladnim i kišnim uslovima, a odvijalo se uobičajenim cestovnim brzinama, uključujući produženo krstarenje brzom trakom do 140 km/h na njemačkoj autocesti i blizu ograničenja brzine drugdje. Baterija je pri dolasku bila napunjena oko 15 posto i preostali domet bio je oko 140 kilometara. Prosječna potrošnja bila je rekordno niska, od 8.7 kWh/100 km, što je gotovo dvostruko manje od uobičajenih električnih automobila.

FOTO: Mercedes
Osim što je prije odlaska na misiju zapečaćena utičnica, ekipu je pratio nezavisni stručnjak iz certifikacijskog tijela TÜV Süd, dok je u Mercedesu bila organizirana cijela ekipa za nadzor vožnje. Nakon 11 sati i 32 minute vožnje završio je svoj put dug 1008 kilometara s preostalim dometom od oko 140 kilometara, piše Index.hr.
Mercedesov koncept je pokazao u praksi koliko aerodinamika s minimalnom čeonom površinom vozila utječe na smanjenje otpora zraka, a time i na potrošnju energije. Koeficijent otpora zraka je odličnih 0.17, a tu su još aktivni difuzor i posebne Bridgestone gume s niskim koeficijentom kotrljanja i nekonvencionalnim mjerama 185/65 R20.
Od pomoći su i minimizirana ukupna masa od 1.755 kg, rekuperacija energije u vožnji nizbrdo te solarni krov koji puni bateriju za pogon pratećih potrošača.
Konačno, električna pogonska jedinica koja se sastoji od elektromotora, prenosa i energetske elektronike – razvijena je sa stručnjacima iz F1 HPP-a i ima vršnu snagu od 180 kW. Prosječna učinkovitost pogona je 95%, dok su gubici u prijenosu pogona smanjeni za 44% u odnosu na današnja električna vozila.
I sad ono najzanimljivije. Tehnologija iz EQXX-a bit će implementirana u nadolazećim serijskim Mercedesovim vozilima.