upoređeni su
Električni Golf protiv Golfa “benzinca”: Koji je od ova dva jeftiniji u održavanju?
Njemački autoklub ADAC stavio je sve troškove na papir i proglasio pobjednika
Jedno od ključnih pitanja električne mobilnosti je, jesu li automobili poput Volkswagena ID.3 jeftiniji od Golfa? Konkretni modeli su samo primjer, ali troškovi kupnje i održavanja su ono što muči potencijalne kupce.
Njemački autoklub ADAC stavio je sve troškove na papir i proglasio pobjednika. Ali ideamo redom…
Viši troškovi kupnje električnog automobila (ID.3 36.960 eura, Golf benzinac 32.460 eura) nadoknađeni su drugim troškovima kao što su osiguranje, porez na vozila, troškovi održavanja i popravaka, troškovi goriva i struje.
U ukupnoj bilanci primjetni su i relativno niži troškovi održavanja i rada električnih automobila. ID.3 košta 47,2 centa po kilometru, dok je Golf gotovo deset centi skuplji (56,9 centi). ID.3 je na kraju jeftiniji.
Uzme li se u obzir i njemački ekološki bonus pri kupnji ID.3 od 9000 eura – koji bi se ipak trebao smanjivati u narednim godinama – kupnja električnog automobila također je oko 5000 eura jeftinija od benzinskog motora. To također utječe na gubitak vrijednosti, koji je manji i, prema ADAC-u, najveći je troškovni faktor.
Zasad su električni automobili ipak preskupi i još se ne čine kao povoljna opcija kupcima. Kada njihova cijena padne, vjerovatno će početi zauzimati sve veći udio na tržištu.
ADAC-ovi izračuni temelje se na prosječnom razdoblju održavanja od pet godina s godišnjom kilometražom od 15.000 kilometara. Budući da cijene goriva trenutno variraju, za izračun je korišten prosjek za posljednja tri mjeseca u Njemačkoj, prenosirevija HAK.