savjeti
Dva najbrža načina za uništavanje ručnog mjenjača
Nemojte prakticirati ovo osim ako ne želite uništiti ručni mjenjač
Mnogi golobradi mladići opijeni scenama koje vide u filmovima poput Fast & Furious uvjereni su kako trikove mogu koristiti u stvarnom životu. Nažalost, prije ili kasnije na grub način saznaju da je jedino što su postigli loš rad mjenjača, a posjeta servisu obično ih baci u realnost paprenom cifrom.
Dvije su osnovne tehnike koje često spominju ulični trkači pritom uopće ne razmišljajući o posljedicama koje one ostavljaju na trajnost prijenosa snage, a obije navodno pospješuju ubrzanje automobila, pišu automobili.hr.
Tehnika “no-lift shifting” bazira se na izmjeni stepena prijenosa ručnog mjenjača bez upotrebe kvačila. Takvim stilom vožnje vozač zapravo zahtjeva na sinkroni u mjenjaču odrade posao za koji nisu namijenjeni, a to je usklađivanje brzine vrtnje točka i brzine vrtnje mjenjača.
Druga tehnika je “power shifting”. Naime, dok automobil ubrzava, a vozač drži papučicu gasa u krajnjem položaju, svi sklopovi prijenosa snage su usklađeni brzinom vrtnje. No, ako vozač pritisne papučicu kvačila dok istovremeno i dalje drži papučicu gasa u krajnjem položaju, brzina vrtnje motora naglo raste, a brzina vrtnje svih komponenti prijenosa se smanjuje.
Ubacivanjem ručice mjenjača u viši stepen prijenosa sinkroni su pod iznimno velikim opterećenjem, jer su brzine vrtnje motora i sklopova sistema prijenosa različite, a pod najvećim opterećenjem je kvačilo, koje naglo mora nadoknaditi tu razliku. U tom slučaju dolazi ili do gubitka prianjanja guma ili do proklizavanja kvačila. U svakom slučaju takav stil izmjene stepena prijenosa drastično smanjuje trajnost svih sklopova.
Detaljna objašnjenja obije tehnike izmjene stepena prijenosa potražite u izvrsnom videu poznatog YouTube kanala Engineering Explained.