Cijene eko testa ovisit će od euro-karakteristika vozila
Ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Ismir Jusko sa saradnicima održao je danas sastanak s federalnim ministrom prometa i komunikacija Denisom Lasićem i pomoćnicom ministra za cestovni promet Ministarstva saobraćaja i veza Republike Srpske Natašom Kostić, kao i predstavnicima nadležnih entitetskih preduzeća za autoceste.
Fokus sastanka bila je problematika provođenja ispitivanja eko testa na području Federacije i cijeloj teritoriji BiH, kao i definiranje jedne zajedničke rute za izgradnju moderne saobraćajnice Sarajevo – Beograd.
Nakon što je konstatirana neusklađenost pojedinih zakonskih i podzakonskih propisa koje uređuju oblast tehničkih pregleda, kao i potreba njihovog usklađivanja u skladu s posljednjim izmjenama i dopunama Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na cestama BiH, na sastanku je donesen jedinstven zaključak da se pristupi izradi zajedničkog pravilnika i cjenovnika, koji bi se primjenjivao na cijelom području BiH.
Kako je istaknuto, za automobile nižih euro karakteristika plaćat će se veće naknade za eko testove, dok bi se za vozila viših euro karakteristika, kao i vozila na hibridni i plinski pogon, plaćao manji iznos takse.
Dogovoreno je da resorna ministarstva i nadležne entitetske institucije i Brčko distrikt do kraja sedmice dostave imena predstavnika za radne grupe za izmjenu Pravilnika o tehničkim pregledima, kao i jedinstvenog cjenovnika koji se odnosi na provođenje poslova tehničkog pregleda vozila, te svih drugih pravilnika koji proizilaze iz Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na cestama BiH, a koji se odnose na vozila.
Ministar Jusko upoznao je prisutne sa stavom Republike Srbije o tome da je spojna tačka na saobraćajnici Sarajevo – Beograd u mjestu Kotroman, kao i sa stavom Vlade Republike Turske da je potrebno da obje zemlje usklade stavove o jednoj zajedničkoj trasi za izgradnju saobraćajnice, kako bi se nastavile dalje aktivnosti na ovom projektu, saopćeno je iz Ministarstva komunikacija i prometa BiH.
Također, istaknuto je da Ipsa institut iz Sarajeva sa saradnicima, radi na izradi varijantnih rješenja trase buduće saobraćajnice, tako da će nakon okončanja navedenih aktivnosti, biti moguće odrediti trasu saobraćajnice.