trend u industriji
Automobili postaju sve teži, novi BMW približio se masi od čak tri tone
Primjera radi, kad je BMW u pitanju, nova je sedmica toliko narasla da je sada veća i od prošle generacije u produženoj long izvedbi. Električna izvedba poznata kao i7 teži čak 2.640 kg, i to prije no što se u nju utrpaju vozač, putnici i prtljaga. Pod punim (dozvoljenim) opterećenjem automobil teži nevjerovatnih 3250 kg
Nakrcani opremom, elementima pasivne sigurnosti i teškim baterijama, pojedini modeli automobila već sad teže preko dvije tone. Mnogi se pitaju gdje je kraj.
Automobili se već decenijama “debljaju”, kako u pogledu rasta dimenzija tako i kad je masa u pitanju. Svi dobro znaju kako je noviji Polo gabaritima i prostranošću prerastao i starije generacije Golfa, a oni malo “zlobniji” sjetit će se da to vrijedi i kad je u pitanju cijena.
Sad je još stigla i sveprisutna elektrifikacija. Iako donosi pozitivne trendove po pitanju zagađenja, činjenica je da rast popularnosti velikih automobila, bilo SUV-ova ili nekih drugih segmenta, dobar dio pozitivnih efekata dijelom poništava.
Primjera radi, kad je BMW u pitanju, nova je sedmica toliko narasla da je sada veća i od prošle generacije u produženoj long izvedbi. Električna izvedba poznata kao i7 teži čak 2.640 kg, i to prije no što se u nju utrpaju vozač, putnici i prtljaga. Pod punim (dozvoljenim) opterećenjem automobil teži nevjerovatnih 3250 kg.
Tek neznatno bolji je nedavno obnovljeni X7. Bez vozača teži 2480 kg. I tu nije kraj jer će serijski XM biti teži i od prije spomenuta dva modela.
Ako mislite da će masa automobila i u budućnosti rasti, u BMW-u se ne slažu s time. Naime, voditelj projekata u BMW-u Christoph Fagschlunger je u nedavnom intervjuu potvrdio kako su spomenuti modeli maksimum preko kojeg se neće ići.
“Mislim da auta u budućnosti neće biti još teža, a za to postoji niz razloga. Za nas kao kompaniju koja nudi osobne automobile još uvijek je moguće da zadovoljimo sve zahtjeve u okviru zakonom propisanih restrikcija”, rekao je Fagschlunger za CarSales.
A ako se pitate ko je kriv za toliki porast mase, znajte da nije sve u elektrifikaciji. Značajan je i utjecaj povećanih zahtijeva po pitanju luksuza i komfora. Tako Fagschlunger otkriva da je samo sjedište vozača danas 40 kg teže nego što je bilo prije 20 godina.
“Rast automobila će prirodno završiti jednog dana kad više neće stati u garažu ili neće moći pri skretanju zadržati voznu traku. A taj je dan jako blizu. Više komfora ne donosi više dodatnu masu. Tehnologija je sve pametnija. Vibracije u vožnji možete poništiti dodatnim masama, ali i aktivnim sistemom poništavanja buke”, rekao je Fagschlunger.
Podsjetimo, prema standardu (norma HRN U.S4.234), parkirno mjesto danas je još uvijek minimalno 4.8 x 2.3 m za okomito te 5.5 x 2 m za uzdužno parkiranje. Nadalje, B kategorija po pitanju maksimalne dozvoljene mase vozila granicu postavlja na 3500 kg.