Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

polovna vozila

Automobili na kojima se najčešće skidaju kilometri

vracanje

Kompanija carVertical, koja provjerava istoriju vozila na temelju broja šasije, provela je istraživanje kako bi utvrdila na kojim automobilima se najčešće skida kilometraža

U obnovi voznog parka sve češće posežemo za polovnim vozilom, a pređena kilometraža je jedan od jakih faktora pri izboru. Šteta, jer nerijetko je netačna.

Nema sumnje, kupovina polovnog vozila je vrlo zahtjevan proces u kojem se zbog loše odluke mogu izgubiti hiljade KM. Kilometraža automobila je podatak kojim se može manipulirati, a povod je, naravno, želja za prikrivanjem veće kilometraže. Naime, potrošenost svih sklopova kao i općenito stanje automobila velikim dijelom ovise o pređenoj kilometraži. Prevedeno, kupovinom automobila sa skinutom kilometražom kupac plaća višu cijenu nego što vozilo uistinu vrijedi.

Kompanija carVertical, koja provjerava istoriju vozila na temelju broja šasije, provela je istraživanje kako bi utvrdila na kojim automobilima se najčešće skida kilometraža. Pri tome su podatke prikupili iz vlastite opsežne baze podataka.

U periodu od 12 mjeseci, između oktobra 2019. i oktobra 2020., djelatnici carVerticala su prikupljali podatke s različitih tržišta širom svijeta, uključujući Poljsku, Rumuniju, Mađarsku, Francusku, Sloveniju, Slovačku, Češku, Latviju, Bugarsku, Ukrajinu, Srbiju, Njemačku, Hrvatsku, Rusiju i Sjedinjene Američke Države.

BMW je najpopularniji predmet prevare

Dobiveni spisak sadrži postotke automobila sa skinutom kilometražom na temelju svih promatranih modela.

Dostupni podaci otkrivaju da su slučajevi skidanja kilometraže najčešći među automobilima njemačkih proizvođača, i to posebno iz premium segmenta. Nepošteni trgovci polovnim automobilima najčešće skidaju kilometražu na vozilima poput BMW-ove serije 7 ili X5. Istraživanje je pokazalo da gotovo svaki treći BMW serije 7, X5, pa i serije 5 ima skinutu kilometražu.

Osim na BMW-u, skida se i na Audijima (A5/A6), Mercedesovoj E klasi, te “ekonomskim” markama poput Škode i Volkswagena.

Skidanje kilometraže je češće kod starijih automobila

Jedan od ključnih faktora vezanih za skidanje kilometraže je starost vozila, s time da su stariji automobili češće mete ovakvih prevara. Istraživanje je pokazalo da je većina premium vozila sa skinutom kilometražom starija od onih iz ekonomske klase.

Najpopularniji BMW-ovi modeli sa skinutom kilometražom su stari između 10 i 15 godina. Kada je pak u pitanju Mercedesova E klasa, najviše se skidaju kilometri na vozilima proizvedenim između 2002. i 2004. godine.

Kod jeftinijih vozila iz ekonomske klase kilometraža se skida na novijim vozilima, koja još imaju visoku cijenu. Tako će se tokom prvih deset godina najčešće skidati kilometraža na polovnim bestselerima poput VW Passata ili Škode Octavije i Superba.

Najopasnije je kupovati polovne premium dizelaše

Zanimljiva je i usporedba prema tipu goriva. Dizelaši u pravilu prelaze veće kilometraže pa je i kod njih češći slučaj ilegalnih intervencija. Vrlo često se iz zemalja zapadne Evrope uvoze automobili koji su prešli i preko 300.000 kilometara, a potom se nakon skidanja kilometraže prodaju po visokim cijenama na tržištima poput našeg. A da stvar bude gora, to su vozila kojih se na Zapadu rješavaju zbog visokih troškova održavanja i onda ona završe na istoku Europe i Balkanu kao tražena roba.

Rumunija je neslavni predvodnik

Očekivano, prevare s kilometražom su mnogo učestalije u zemljama Centralne i Istočne Evrope, dok je njihova prisutnost u zapadnim zemljama značajno manja.

Najveći udio automobila sa skinutom kilometražom bilježe one zemlje u kojima je snažan uvoz polovnih vozila iz Zapadne Evrope. Kod svakog desetog automobila u Rumuniji ili Latviji postoji velika mogućnost manipulacija brojem kilometara, dok je u Hrvatskoj taj postotak niži, na nivou ispod 5%.