5 stvari koje donosi novi Golf
Iako je sasvim očekivano da će veliki dio publike na prvu odmah zaključiti kako je obnovljeni Volkswagen Golf za 2017. godinu u suštini jednak i ne donosi ništa novo, gotovo da nema gledišta iz kojeg se nije u nekoj mjeri poboljšao. No, treba imati na umu da promjene nisu drastične, budući da ovdje ne govorimo o novoj generaciji, već o sveobuhvatnom „faceliftu“.
1. Ima potpuno novi motor
Najveća novost u motornom prostoru zamjena je 1,4-litrenog benzinskog motora potpuno novim turbobenzincem obujma 1,5 litara, koji je moguće dobiti u izvedbi sa 150 KS ili s 20 KS manje u verziji Bluemotion, koja uz opciju deaktivacije pola cilindara pri manjim opterećenjima naglasak stavlja na štednju goriva, obećavajući 4,6 l/100 km i 104 g/km ispuštenog CO2. Osim toga, dvolitreni TSI motor u GTI-ju sada daje na raspolaganje 230 KS, odnosno 245 KS ako odaberete opcijski Performance paket. Što se tiče mjenjača, 7-stepeni DSG zamijenio je dosadašnji sa 6-stepeni, a i dalje postoji mogućnost odabira ručnog mjenjača.
2. Autonoman je… donekle
Kada je riječ o sigurnosti, naglasak je stavljen na aktivne sisteme zaštite koji imaju za cilj prevenirati nezgodu, pa je tako novi Volkswagen Golf dobio sistem za kočenje u nuždi, koji je u gradskoj vožnji sposoban zaustaviti vozilo u slučaju izlijetanja pješaka i izostanka vozačeve reakcije. Tu je i napredni Traffic Jam Assist, koji omogućuje vozilu da pri brzinama do 60 km/h skreće, ubrzava i koči samostalno, sve dok su vozačeve ruke na upravljaču. Da, uz tehnologije koje danas poznajemo to više i nije tako impresivno, ali sjetimo se da govorimo o kompaktnoj klasi koja nije prva u redu kada se dijele najnovije tehnologije. Prvijenac u klasi je i Trailer Assist, koji pomaže pri parkiranju automobila s prikolicom, tako što preuzima kontrolu nad upravljačem, a na vozaču je samo da kontrolira papučice i da pomoći tipke koja inače služi za namještanje retrovizora daje naredbu vozilu u kojem smjeru želi ići (zamislite pojednostavljeni joystick).
3. Interijer je bogatiji tehnologijom
Uz poboljšane materijale i tek blage izmjene u interijeru, vlasnike će razveseliti novi ekran infotainment sistema, što u boljim paketima opreme znači dijagonala od 9,2 inča, visoka rezolucija i ljepša grafika, a tu je i mogućnost upravljanja nekim funkcijama pomoću pokreta ruku. Da nam je samo vidjeti koliko ćete puta potonje koristiti jednom kada ste pokazali svim prijateljima. No, za pohvalu je ugrađeni Apple CarPlay, odnosno Android Auto sistem, što u kombinaciji s pretincem iza polugice mjenjača u koji možete odložiti i bežično puniti mobitel, predstavlja sasvim primamljiv paket vezan uz povezivost. Još jedan element koji podiže dojam za klasu više je instrumentna ploča, odnosno 12,3-inčni „virtualni kokpit“ prenesen iz Audijevih modela i potpuno prilagodljiv željama vozača.
4. Izmjene na eksterijeru su minimalne
Izmjene u pogledu dizajna jesu minimalne, ali istovremeno sasvim dovoljne da osvježe automobil dok čekamo predstavljanje kompletno nove, osme generacije. Novi je branik s drugačije oblikovanim usisnicima, dok su opcijska ksenonska svjetla sprijeda zamijenjena opcijskim LED-icama. Stražnja su svjetla u cijeloj paleti standardno izvedena u LED tehnologiji, s mogućnošću ugradnje animiranih pokazivača smjera kakve smo vidjeli na nekim Audijevim modelima. Naravno, niti jedan redizajn nije kompletan bez novih boja eksterijera i novih naplataka.
5. U prodaju dolazi…
…u februaru 2017. godine. Cijena nije poznata, ali ne očekuje se značajan porast. Volkswagen tek treba predstaviti ostatak palete koja uključuje karavansku izvedbu, električni e-Golf, kao i vrh ponude za ljubitelje sportske vožnje – model R.
https://www.youtube.com/watch?v=eDTT5T-MObI