BIH
Znaju li potrošači svoja prava?
Osim turbulentnih cijena, za kupce je potencijalno nesigurna i kupovina putem interneta, a koja je povećana zbog COVID-a 19, upozoravaju u Udruženju potrošača
Uprkos pandemiji zbog koje su u prošloj godini mnogima smanjena primanja, a oko 30 hiljada ljudi je ostalo bez posla, cijene pogotovo prehrambenih proizvoda, kažu građani, rastu. Kako je sa pojavom koronavirusa u našoj zemlji, ali i raznih ograničenja, značajno porasla internet trgovina, iz udruženja potrošača upozoravaju da je i broj prevara pri onlajn kupovini povećan.
Cijene voća, povrća i ostalih prehrambenih proizvoda rastu, cijene nekih artikala, poput zaštitnih maski, trgovci koriguju zavisno od dana u mjesecu, pandemije kao da i nema kada su u pitanju mjere ograničenja rasta cijena u svrhu zaštite potrošača.
Osim turbulentnih cijena, za kupce je potencijalno nesigurna i kupovina putem interneta, a koja je povećana zbog COVID-a 19, upozoravaju u Udruženju potrošača.
– Preko određenih društvenih mreža, preko određenih stranica koje su registrovane kao prodavnice na daljinu. Vrlo često naši građani budu prevareni. Još je simptomatično to što su to stariji ljudi koji su manje pokretni, ljudi koji zbog korone nisu mogli ni tako manje pokretni da izađu da kupe ono što im treba, rekla je Gordana Bulić iz Udruženja potrošača “Klub potrošača” TK.
– Namjeravamo da promovišemo ovaj Zakon za zaštitu potrošača pošto imamo utisak da baš na ovom području ljudi ne poznaju svoja prava, odnosno potrošači ne znaju svoja prava, ističe Željana Pjevalica, Udruženje žena “Priroda” Bratunac.
Kupci se i sami slažu da potrošači nisu zaštićeni, ali dodaju da ne pokazuju ni volju da budu.
Udruženja za zaštitu potrošača, dakle, odreagovaće na pritužbe kupaca i poduzeti potrebne mjere, dok će na “komotnu” kupovinu većina bh. građana ipak morati pričekati bolji standard.