Zinaida Babović za Fokus.ba: Bosnalijek promoviše pozitivne društvene procese
Bosnalijek je među prvim kompanijama promovirao globalne inicijative o društveno odgovornom poslovanju u Bosni i Hercegovini. Tim povodom Fokus je uradio intervju sa Zinaidom Babović, direktoricom Sektora odnosa s javnošću najveće bh. farmaceutske kompanije.
– Šta za Bosnalijek predstavlja pojam društveno odgovornog poslovanja?
Babović: Za nas je to način na koji se odnosimo prema svojim zaposlenicima, proizvodima, krajnjim korisnicima, okolišu, zajednici, odnosno zajednicama u kojima živimo i radimo. Opredjeljenje za društveno odgovorno poslovanje za Bosnalijek predstavlja mnogo više od zakonskih okvira. Bosnalijek je među prvim kompanijama u Bosni i Hercegovini započeo konkretne aktivnosti u smislu integrisanja brige o drugima u svoje svakodnevno poslovanje te širenju svijesti i promoviranju globalne inicijative o društvenoj odgovornosti unutar bh. zajednice.
Davne 2008. godine, Bosnalijek je pobjedio na prvom takmičenju za društveno odgovorno preduzeće godine u Bosni i Hercegovini, koje se odvijalo pod sloganom Dobro se dobrim vraća. Takmičenje su organizirali fondacija Mozaik sa partnerima, Udruženje građana Inhouse i udruženje CSRplus.
Godinama prije i nakon toga ulagani su veliki napori u svim poslovnim segmentima koji sadrže elemente društveno odgovornog poslovanja.
– S obzirom da je riječ o relativno novoj praksi u BiH, pa i u regiji, možete li nam reći o kojim se konkretno naporima radi?
Babović: U našem konkretnom slučaju fokus je na odgovornom upravljanju poslovnim procesima i razvijanju partnerskih odnosa sa lokalnom i širom zajednicom.
Bosnalijek kontinuirano djeluje u skladu sa međunarodnim standardima, prema kojima je i certificiran, u segmentima kvaliteta, zaštite okoline i zaštite zdravlja i sigurnosti svojih zaposlenika. Osim toga, poznat je po korporativnoj filantropiji, odnosno brojnim akcijama podrške u najrazličitijim segmentima društva, kada je ta podrška najneophodnija.
– Koliko je u društvu prepoznata praksa društveno odgovornog poslovanja, koliko ona utiče na reputaciju kompanija?
Babović: Veoma, ova praksa mnogo govori o stvarnoj prirodi kompanija i kao što se vidi iz našeg primjera, prepoznaje se. Bosnalijek je snažna domaća kompanija koja doprinosi razvoju bh. ekonomije, stabilna je i pouzdana, ističe se fer odnosom prema zaposlenicima i klijentima.
Ima visoko kvalitetne i djelotvorne proizvode te najviše ulaže u društveno odgovorno poslovanje.
Slijedeći sopstvenu tradiciju poslovne izvrsnosti, Bosnalijek dokazuje da najhrabrije vizije žive. Kompanija se kontinuirano razvija u skladu sa misijom razvoja savremenih proizvoda za prevenciju, dijagnostiku i terapiju sa ciljem očuvanja zdravlja i unapređenja kvaliteta života
Sve su ovo tvrdnje proizašle iz velikog istraživanja imidža Bosnalijeka, koje je provela međunarodna istraživačka agencija IPSOS. Cilj ovog istraživanja je bio, između ostalog, da se utvrdi razumijevanje percepcije koju Bosnalijek ima o sebi, sa percepcijom koju o kompaniji imaju njeni ključni stakeholderi (dionici). Dio istraživanja bio je posvećen i društveno odgovornom poslovanju Bosnalijeka.
– U Bosnalijeku se često ističe da smatrate svojom obavezom podijeliti kvalitet i i uspjeh, ostvaren u poslovanju, sa ključnim javnostima i širom društvenom zajednicom. Možete li kao primjer navesti neke značajnije projekte?
Babović: Da, to je tačno. Kao jedna od vodećih bh. kompanija, jednostavno nam je želja da kroz saradnju sa širom društvenom zajednicom učestvujemo u izgradnji temelja za buduće generacije, pružanjem podrške unapređenju kvaliteta rada i uvjeta u zdravstvu, edukaciju djece i omladine, zaštiti okoliša, te generalno razvijanju zdravih životnih navika.
Ovdje posebno mjesto zaslužuje saradnja sa obrazovnim institucijama, te podrška u učenju i radu đacima i studentima.
Pored opremanja školskih i univerzitetskih kabineta i laboratorija, učenicima i studentima su tokom cijele godine omogućene posjete kompaniji, razgovori sa stručnjacima iz oblasti hemije i farmacije i korištenje knjiga iz bogate Bosnalijekove biblioteke.
Obezbjeđujemo stipendije, pomažemo u izradi diplomskih i magistarskih radova te pružamo mogućnost obavljanja prakse u Bosnalijeku.
Iz SOS Kinderdorf sela kažu da smo jedan od njihovih najvjernijih partnera. Osim činjenice da više od 10 godina podržavamo sedmočlanu porodicu, ovog sela, djeca porodice „Janje“ su dio šire porodice Bosnalijeka.
U misiji Bosnaijeka posebno je istaknuto opredjeljenje da stvaranjem novih radnih mjesta i dodanih vrijednosti za širu društvenu zajednicu, ova kompanija, ostane lider pozitivnih društvenih procesa u Bosni i Hercegovini.
Dvanaest godina smo, prije svega prijatelji, a potom i partneri u misiji da osiguramo bolje uvjete za zdrav rast i razvoj djece.
Tu je i dugogodišnja podrška razvoju zdravstva i zdravstvenim uslugama koja obuhvata brojne edukacije, radionice i stručna predavanja organizovana za ljekare, farmaceute i specijaliste.
Podrška adekvatnom zdravstvenom zbrinjavanju stanovnika BiH, pružena je brojnim akcijama sa nevladinim sektorom i timovima ljekara iz primarne zdravstvene zaštite.
Zdravstvenim ustanovama, domovima zdravlja, bolnicama, kliničkim centrima i apotekama širom BiH, donirana su sredstva, medicinski paketi, oprema, aparati.
Suštinski radi se o podršci projektima koji unapređuju kvalitet života i promoviraju zdrave životne navike, što je na kraju i Bosnalijekova misija.
– Ovo su zaista pozitivni primjeri iz prakse. Koliko je u sadašnjim ekonomskim uvjetima moguće držati korak sa dosadašnjim aktivnostima, u ovom segmentu poslovanja?
Babović: Nije lako, ali je moguće. Pitanje je namjere, a ona u Bosnalijeku postoji. Mi smo jedan od najjačih bh. brendova i poslujemo na tri kontinenta. Svojim primjerom dokazujemo da su moguće uspješne poslovne priče.
Bosnalijek dobrobit zajednice u kojoj živi i radi smatra i svojom obavezom, jer je razvoj zdravog poslovnog okruženja jedan od preduslova daljnjeg ekonomskog napretka.