direktor komentarisao
Zašto su četiri članice EU odbile aviokompaniju koja namjerava letjeti iz Tuzle
Kada je riječ o odbijanju zahtjeva, oni striktno poštuju određene ugovore koji su potpisani 2006. godine, odnosno dokumente koje je BiH potpisala sa zemljama EU, kada je u pitanju zračni saobraćaj
Švedska, Danska, Austrija i Njemačka su odbile izdati dozvolu za slijetanje aviona Air Montenegra koji želi uspostaviti direktne linije sa Međunarodnog aerodroma u Tuzli.
Koje benefite će ostvariti zračna luka zbog pozitivnog odgovora Nizotemske i Turske te razloge zbog odbijanja četiri članice EU?
Direkcija za civilno zrakoplovstvo BiH (BHDCA) izdala je dozvolu crnogorskoj aviokompaniji Air Montenegro za uspostavu linija sa Međunarodnog aerodroma Tuzla ka Nizozemskoj i Turskoj.
Uspostava ove dvije linije od Tuzle do Mastrihta i Istanbula donijet će benefite tuzlanskom aerodromu
Ovakva vrsta dozvole omogućena je nakon što su navedene dvije države odobrile zahtjeve za slijetanje aviona na njihovo tlo.
Kako je za Klix.ba kazao direktor Međunarodnog aerodroma u Tuzli Dževad Halilčević, uspostava navedene dvije linije dio su šireg projekta kojeg zajednički realiziraju sa Air Montenegrom.
“Nakon što je Wizz Air donio odluku o zatvaranju baze te smanjenju broja linija, intenzivno smo krenuli u pronalazak zainteresiranog avioprijevoznika. Sada je posebno dobro to što smo po prvi puta dobili odobrenje za uspostavljanje direktne linije za Istanbul jer su naši građani avionom morali putovati iz Sarajeva i Beograda ili jednostavno autobusom. Još uvijek čekamo završetak određenih procedura, kako bismo mogli krenuti sa objavom letova za Tursku, ali i Nizozemsku”, kaže Halilčević.
Uspostava ove dvije linije od Tuzle do Mastrihta i Istanbula donijet će benefite tuzlanskom aerodromu u ekonomskom smislu, a Halilčević vjeruje da će se njima u znatnoj mjeri kompenzirati odlazak Wizz Aira u onom punom kapacitetu u kojem je bio do septembra ove godine.
Inače, Air Montenegro, osim za Tursku i Nizozemsku tražio je dozvole i za uspostave direktnih letova ka Švedskoj, Danskoj, Austriji i Njemačkoj koje su odbile zahtjeve. Shodno tome, ni BHDCA nije bila u mogućnosti izdati svoju dozvolu. Zahtjev je upućen i ka Luksemburgu te se još uvijek čeka odgovor njihovih civilnih zrakoplovnih vlasti.
“Bitno je naglasiti da se BHDCA uključila zadnjih desetak dana te i oni pokušavaju pribaviti odobrenja kroz bilateralne razgovore koje vode sa nadležnim direkcijama.
Kada je riječ o odbijanju zahtjeva, oni striktno poštuju određene ugovore koji su potpisani 2006. godine, odnosno dokumente koje je BiH potpisala sa zemljama EU, kada je u pitanju zračni saobraćaj.
Po istom osnovu Nizozemska je prihvatila, a ostale su odbile te mi očekujemo da će prevashodno Njemačka i Austrija promijeniti mišljenje”, dodaje Halilčević.
Air Montenegro nije aviokompanija koja je registrirana u BiH ili nekoj od zemalja članica EU
Kako je kazao Halilčević, navedene države zahtjev su odbile jer Air Montenegro nije aviokompanija koja je registrirana u Bosni i Hercegovini ili nekoj od zemalja članica Evropske unije, što je shodno potpisanim ugovorima, preduslov za mogućnost ishodovanja dozvole.
“Mi i dalje pokušavamo učiniti sve što je u našoj moći jer su aerodromi u Švedskoj i Danskoj zainteresirani za uspostavljanje poslovnog odnosa sa Međunarodnim aerodromom Tuzla. Vjerujemo u mogućnost promjene odluke jer postoji očigledan interes, kako aerodroma, ali i putnika, a na kraju i privrede ove dvije države”, navodi direktor.
Međunarodni aerodrom Tuzla nakon drastičnog smanjenja Wizz Airovih linija bilježi i pad u broju prevezenih putnika. I pored toga, postoji mogućnost da do kraja ove godine ipak bude ispunjen plan za 2023.