Prehrambena industrija
Započela konferencija PIT FoodCon: Tradicija i inovacije, okusi budućnost(i)
Namjera organizatora ove konferencije je pružiti platformu za promoviranje lokalnog i održivog razvoja, te stvaranje prostora za inspirativne priče, promjene i aktivnosti
Hrana je u osnovi života i zajedništva, a prehrambena industrija i inovacije u tom sektoru pokretač su razvoja i budućnosti Bosne i Hercegovine – istaknuto je danas na početku dvodnevne konferencije prehrambene industrije Bosne i Hercegovine „PIT FoodCon 2023: Tradicija i inovacije, okusi budućnost(i)!“ koju je u Sarajevu organizovala agencija za industrijski marketing Bravaria Industrial Marketing.
Direktorica agencije Bravaria Industrial Marketing Samira Avdić izjavila je da je konferencija prilika da se istraže bogate mogućnosti koje nudi prehrambena industrija.
-Bravaria Industrial Marketing je sebi postavila cilj da u ovoj godini okuplja proizvodnju i već sedmi mjesec organizujemo ovakve stručne konferencije koje su namijenjene isključivo za proizvodnju u BiH. To je naša treća sektorska konferencija, a prethodne su bile posvećene drvnoprerađivačkom i metalskom sektoru. Za prehrambeni sektor smo se odlučili uzimajući u obzir njegovu važnost za cjelokupni razvoj BiH – navela je Avdić.
Dva sadržajna dana
Učesnike i posjetitelje, kako je dodala, očekuju dva sadržajna dana, a bit će riječi o procesima proizvodnje, certificiranju, inovacijama, ekološkim aspektima, akreditaciji i propisima, ali i nezaobilaznoj digitalizaciji i optimizaciji, te nužnoj implementaciji Lean metodlogije u tom sektoru. Prehrambene navike te tekući trendovi i posebni zahtjevi koji se postavljaju ovom sektoru također su neke od pređvidenih tema.
Avdić je napomenula da ovakvi događaji doprinose uvezivanju aktera u prehrambenom i drugim sektorima proizvodnje.
-Učesnici konferencije će drugog dana zajedno sa našim eminentnim stručnjacima koji su predavači, imati priliku da pripreme jedan inovativan proizvod budućnosti iz BiH koji ćemo u našoj zamišljenoj radionici prodavati na policama EU i svijeta – dodala je Avdić.
Direktorica Vispaka Nina Bijedić Mujanović je naglasila značaj ovakvih konferencija koje su fokusirane na prehrambenu industriju u smislu razmjene znanja i iskustava da bi bili konkurentniji na domaćem i inozemnom tržištu.
-Kompanija Vispak 30 posto svojih gotovih proizvoda izvozi na inozemna tržišta, odnosno u gotovo 30 zemalja što nam je dodatni izazov za budućnost. Naša strategija za narednih pet godina je usmjerena na inovacije s obzirom da domaće i strano tržište od nas iziskuje kontinuitet u stalnom rastu i razvoju kroz različite metodologije i pristupe – rekla je Bijedić Mujanović naglašavajući da inovacije pokreću ovaj biznis.
Vispak, kako je dodala, stalno prati potrebe svojih konzumenata i trendove koje nameće tržište.
Razmjena iskustava i dobrih ideja
Direktor firme SQS Anel Hurem sa dugogodišnjim iskustvom u međunarodnim standardima kao konsultant i lead auditor rekao je da od konferencije očekuje mnogo u smislu umrežavanja i da čuje druga iskustva koja će sutra moći implementirati i u svom radu sa drugim klijentima.
-To je nešto što nam treba u smislu razmjene iskustava i dobrih ideja kako bi ih i drugi u prehrambenom sektoru mogli implementirati. Obišao sam mnogo kompanija u prehrambenoj industriji u BiH i regionu koje rade za inostrane kupce i tržište koje im je nametnulo određene standarde. Pokazalo se da takve kompnije mogu prije doći do određenih standarda i ispuniti njihove zahtijeve, te biti konkurentne svim kompanijama u Evropi i svijetu – dodao je Hurem.
Naglasio je da je važno jačati svijest o tome koliko su nam standardi bitni, te da takav koncept svake proizvodnje može donijeti više benefita, nego troškova.
Inspirativne priče
Andrea Čurea Čingić, lead auditor iz jedne od vodećih certifikacijskih kuća TUV Adria, članica TÜV Thüringen grupe iz Njemačke koja se bavi auditima treće strane u oblastima sistema upravljanja, kvaliteteom, sistemom zaštite okoliša, te sigurnosti hrane izjavila je da su prepoznali potencijal ove ekipe koja organizuje niz konferencija na kojima se uspostavljaju poslovni kontakti i obrađuju interesantne teme.
-Izvozno orijentisane kompanije moraju da obezbjede resurse i motivaciju s obzirom da ovi procesi iziskuju velike promjene u firmi što je zasebna tema i izazov za svaku kompaniju. Na terenu sam imala prilike da se uvjerim da postoje sjajni primjeri i da unaprijedim i svoje znanje kad vidim kakvim se tehnologijama koriste i kompetentne ljude iako se firme suočavaju sa problemom nedostatka radne snage.
Namjera organizatora ove konferencije je pružiti platformu za promoviranje lokalnog i održivog razvoja, te stvaranje prostora za inspirativne priče, promjene i aktivnosti.