Yahoo pred kolapsom zbog Facebooka i Googlea
Yahoo, nekadašnji vladar interneta i lider kada je riječ o elektronskoj pošti, pretraživanju i online vijestima, trenutno se nalazi u veoma teškoj situaciji.
Ovaj gigant izgubio je bitku sa trenutno dominantnim Googleom i Facebookom.
Yahoo je 1990-ih i početkom 2000-ih godina dominirao internetskom medijskom scenom, ali je vrednost i prodaja te kompanije od 2008. godine drastično opala. Zarada Yahooa 2008. godine iznosila je 7,2 milijarde dolara, a 2015. godine tek 4,6 milijardi dolara, prenosi BBC.
Najveći razlog za takvo stanje je dominacija oglašavanja Googlea i Facebook, koji su preuzeli prostor gdje je Yahoo imao značajne prihode. U međuvremenu se u toj kompaniji promijenilo nekoliko izvršnih direktora koji su pokušali da izvrše reforme, ali bez ikakvih značajnijih rezultata.
Analitičari predviđaju da, ukoliko se nastavi taj trend, može doći do otpuštanja i izvršne direktorke Marise Mayer, ili čak do gašenja ovog brenda.
Kompaniju Yahoo osnovali su 1994. godine bivši studenti Stanford univerziteta, pa je samim tim u početku funkcionisao kao jedan od prvih web portala. Međutim, vremenom je Yahoo izgubio trku sa novim, inovativnijim rivalima kao što su Gmail, Hotmail, a na kraju i sa WhatsApp. Opadanju popularnosti Yahoo dodatno su doprinijeli Facebook i Twitter.
Vrijednost Yahooa iznosi blizu 33 milijarde dolara, ali većina otpada na udeo koji ta kompanija ima u kineskoj internet kompaniji Alibaba. Nekoliko najvećih akcionara u Yahoo smatraju da izvršna direktorka Mayer i njeni saradnici moraju otići, kao i da se sprovede prodaja temeljnog poslovanja koje uključuje poslove vezane za pretraživanje i oglašavanje. Osim toga, najavljeno je i otpuštanje 10 odsto zaposlenih.