Analiza Reutersa
VW i Kina predvode val globalnih ulaganja u električne automobile
Kina i druge zemlje uvode dodatna ograničenja za benzinske i dizelske motore, pa su kompanije ubrzale proces prijelaza na električne automobile
Globalni proizvođači automobila planiraju povećati ulaganja u tehnologiju električnih automobila za 300 milijardi dolara u idućih 10 godina, a gotovo polovina tog iznosa bit će usmjerena u Kinu, pokazuje Reutersova analiza.
Kapitalna potrošnja bez presedana najvećim je dijelom potaknuta mjerama vlada širom svijeta kojima se nastoji smanjiti emisija ugljičnog dioksida. Dodatni je motiv daljnji razvoj tehnologije koja je smanjila trošak baterija, produljila razmak između punjenja i skratila vrijeme punjenja električnih automobila, čineći ih privlačnijima za potrošače.
Kina i druge zemlje uvode dodatna ograničenja za benzinske i dizelske motore, pa su kompanije ubrzale proces prijelaza na električne automobile. Tako su prije godinu dana proizvođači najavljivali da planiraju uložiti 90 milijardi dolara u razvoj električnih vozila.
U međuvremenu se ta brojka popela na 300 milijardi dolara kako bi se stvorili uvjeti za masovnu proizvodnju električnih vozila u Kini, Europi i Sjevernoj Americi. Iznos nadmašuje vrijednost gospodarskih aktivnosti u Egiptu i Čileu, primjećuje Reuters.
Agencija je došla do tog iznosa analizom investicijskih i budžeta javne nabave, koje je u protekle dvije godine objavilo 29 vodećih proizvođača automobila u svijetu, većinom iz SAD-a, Kine, Japana, Južne Koreje, Indije, Njemačke i Francuske, prenosi SEEbiz.
Gotovo trećina ukupne potrošnje, oko 91 milijarde dolara, otpada na grupu Volkswagen, koja se agresivno nastoji distancirati od skandala s krivotvorenjem podataka o emisiji štetnih plinova iz dizelskih automobila.
VW-ov plan elektrifikacije uključuje kapacitete na tri kontinenta za proizvodnju do 15 milijuna električnih vozila do 2025. godine, uključujući 50 električnih i 15 hibridnih modela. U konačnici njemačka kompanija namjerava potrošačima ponuditi elektrificirane verzije svih 300 modela u globalnom portfelju koji uključuje 12 brendova.
U usporedbi s tim planovima Daimlerove ambicije djeluju skromno budući da je taj proizvođač najavio ulaganja od 42 milijarde dolara. Usporedbe radi, vodeći američki proizvođač General Motors najavio je da na razvoj električnih i visoko automatiziranih automobila planira potrošiti osam milijardi dolara.
Oko 45 posto globalno planirane kapitalne i potrošnje na javnu nabavu – više od 135 milijardi dolara – bit će usmjereno u Kinu koja naveliko promovira proizvodnju i prodaju električnih vozila kroz sustav kvota, kredita i različitih poticaja.
Reuters također napominje da utvrđena brojka od 300 milijardi dolara ne uključuje planirana ulaganja i javnu nabavu, koji još nisu navedeni u službenim dokumentima.
Stvarna potrošnja proizvođača na istraživanje i razvoj, projektiranje, proizvodne alate i nabavu vjerojatno će biti znatno veća. Analiza nije obuhvatila ni povezana ulaganja dobavljača u automobilskoj industriji, tehnoloških kompanija i velikih kompanija u drugim sektorima, od energetike preko zrakoplovstva do elektronike i telekomunikacija, ističe se u Reutersovom izvješću.