veliki problem
Vozača kamiona u BiH nema ni za lijeka, evo zašto tek slijedi pravi egzodus
Kako je rekao, u Banjoj Luci nema nijednog vozača koji se nalazi na Zavodu za zapošljavanje. Kada bi sada bio raspisan konkurs za prijem profesionalnih vozača, kako ističe Grbić, prije bi se na konkurs javio hirurg nego profesionalni vozač
Iako se u BiH veći duži period bilježi manjak profesionalnih vozača, prevoznici strahuju da će problem tek da eskalira i da će uslijediti egzodus ovih radnika, pišu Nezavisne.
Kako ističu, u Velikoj Britaniji vlada prava pomama za ovim kadrom, tako da zbog boljih uslova rada očekuju odliv ovih radnika.
Zbog ovakve situacije prevoznici pitaju ko će kod nas u narednom periodu voziti kamione.
Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prevoznika za unutrašnji i međunarodni transport RS, kazao je da je na bh. tržištu radne snage već došao do izražaja manjak vozača, ali da slijedi još veći odliv ovih radnika nakon što je krenula potražnja za profesionalnim vozačima u Velikoj Britaniji.
“Vozači u Velikoj Britaniji imaju 5.000 funti platu, što znači da će u narednom periodu i ovo vozača što je ostalo otići iz BiH zbog boljih uslova rada”, kazao je Grbić.
Kako je rekao, u Banjoj Luci nema nijednog vozača koji se nalazi na Zavodu za zapošljavanje. Kada bi sada bio raspisan konkurs za prijem profesionalnih vozača, kako ističe Grbić, prije bi se na konkurs javio hirurg nego profesionalni vozač.
Dodao je da je u protekle dvije godine iz BiH otišlo najmanje 4.500 do 5.000 profesionalnih vozača.
“Pored vozača, BiH je napustilo i oko 2.000 prevozničkih firmi, koje su preregistrovane u Sloveniji. To nam jasno pokazuje u kakvoj se situaciji nalazimo i šta se dešava s ovom branšom”, kaže Grbić i ističe da vozač kamiona u BiH ne može dobiti veću platu od 1.500 do 2.000 KM. Dodaje da se skoro sve transportne firme suočavaju s problemom da ne mogu naći vozača, pa im leže po dva, tri pa i pet kamiona.
Kako je rekao, više je razloga za odlazak vozača u inostranstvo, među kojima su uslovi na terminalima, dugo čekanje, nema dovoljno posla, male plate.
“Svaki mladi vozač koji jednom pređe granični prelaz i ode na carinski terminal i vidi koliko čeka i kolika mu je na kraju mjeseca plata, sljedeći mjesec da otkaz i ode u zemlje Evropske unije”, kazao je Grbić.
Dodao je da trenutno nema prevozničke firme u BiH da joj ne fali po nekoliko vozača.
“Ovo sve pogoršava situaciju u prevozu i pitanje je ko će uopšte upravljati kamionima ovdje i ko će da nam doveze robu, lijekove, brašno ili repomaterijal”, naglasio je Grbić.
Sa druge strane, Zijad Sinanović, sekretar Udruženja međunarodnih cestovnih prevoznika tereta Vanjskotrgovinske komore (STK) BiH, u razgovoru za “Nezavisne novine” ističe da ne stahuje da će naši vozači da se upute prema Velikoj Britaniji, jer, kako kaže, tamo se traže privremeni radnici, ali ističe da BiH ima problem sa nedostatkom vozača.
“Generalno, problem nedostatka ovog kadra je postao aktuelan i kod nas, iako je u Evropskoj uniji prisutan već dugi niz godina, a sada je na red došla i BiH”, kazao je Sinanović.
Ističe da ovaj posao više nije toliko aktuelan za mlade ljude. Kako kaže, manje se ljudi odlučuje za taj posao upravo zato što je postao previše stresan.