zvanični podaci
UIO se pohvalio rekordnim ubiranjem poreza, čak 951 milion KM za jedan mjesec
Federaciji BiH ukupno je raspoređeno 2 milijarde 540 miliona KM, Republici Srpskoj 1 milijardu i 376 miliona KM i Brčko distriktu 141 milion KM
Uprava za indirektno oporezivanje bilježi rekordne prihode od indirektnih poreza, pa je tako u mjesecu julu 2023. godine prikupljen najveći mjesečni iznos prihoda od uspostave institucije, čak 951 milion KM.
Kumulativno, prihodi od indirektnih poreza u periodu januar-jul 2023. godine iznosili su 5 milijardi i 952 miliona KM i veći su za 422 miliona KM ili 7,63% u odnosu na isti period 2022. godine kada su iznosili 5 milijarde i 530 miliona KM.
UIO je u periodu januar-jul 2023. godine privredi vratila 1 milijardu i 272 miliona KM povrata PDV-a, tako da su neto prikupljeni prihodi koji su otišli u raspodjelu korisnicima u periodu januar-jul 2023. godine, a to su država, entiteti i Distrikt Brčko, iznosili su 4 milijarde i 679 miliona KM i veći su za 329 milion KM u odnosu na prihode koje su sa Jedinstvenog računa korisnici dobili za isti period 2022. godine.
RASPODJELA PRIHODA U JANUARU-JUL 2023. GODINE
Za finansiranje državnih institucija u periodu januar-jul 2023. godine raspoređen je iznos od 587 miliona KM. Najveći dio prihoda od indirektnih poreza završio je kod entiteta i Brčko distrikta. Federaciji BiH ukupno je raspoređeno 2 milijarde 540 miliona KM, Republici Srpskoj 1 milijardu i 376 miliona KM i Brčko distriktu 141 milion KM.
U tablici ispod je prikaz ukupno raspoređenih sredstava entitetima i Distriktu Brčko BiH sa pripadajućim spoljnim dugom u periodu januar-jul 2023. godine u poređenju sa istim periodom prošle godine. Svi iznosi su iskazani u milionima KM.
Pored raspoređenih prihoda u tabeli iznad, a po osnovu posebne putarine za izgradnju autoputeva i izgradnju i rekonstrukciju drugih puteva (0,25 KM), Federacija BiH je dobila dodatnih 120 miliona KM, Republika Srpska 79 miliona KM i Distrikt Brčko 4 miliona KM. Razlika predstavlja rezervu na posebnom računu za putarinu u iznosu od 0,25 KM.