Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Udruženje medijske industrije zahtjeva hitnu reakciju nadležnih institucija u BiH

trt_bhrt_donacija2

Članovi Udruženja medijske industrije nakon održane Skupštine zahtijevaju od svih direktno i indirektno nadležnih državnih i entitetskih organa da hitno i adekvatno reaguju na katastrofalno stanje vezano za mjerenje gledanosti u BiH, u skladu sa svim svjetskim normama, s ciljem zaustavljanja i iskorištavanja monopolskog položaja, te netransparentnog i sumnjivog poslovanja Instituta za mjeriteljstvo i isporučioca mjerenja gledanosti.

Zaključci Skupštine ovog udruženja su:

a. Mjerenje gledanosti u BiH je jedino u Evropi koje, kroz potpuno netačne formulacije, regulišu državni organi. Donošenjem podzakonskih akata Institut za mjeriteljstvo BiH izašao je iz okvira svojih nadležnosti, sadržajno i formalno, o čemu je Ministarstvo spoljne trgovine i ekonomskih odnosa sačinilo predmet ‘Informacija i prijedlog zaključaka’. Donošenjem tih akata se na taj način direktno kontroliše raspored budžeta po televizijskim stanicama.

b. Mediji, u skladu s Evropskom praksom, ne smiju imati državnu regulativu u smislu samoregulative tržišta i medijskih sloboda, iz razloga što utjecaj na finansiranje medija direktno djeluje na njegovu nezavisnost.

c. Zahtijevamo da svako pravno lice koje se u BiH bavi istraživanjem gledanosti, slušanosti, posjećenosti, mora imati transparentno vlasništvo sa tačno navedenim podacima, a u skladu sa zakonskim propisima i zakonom o sprečavanju korupcije i zloupotrebe i interesa.

d. Broj domaćinstava u TV istraživanjima mora biti transparentan, te, u skladu sa provedenim istraživanjem tržišta i evropskim normama i praksama, mora održavati ‘reprezentativan’ uzorak stanovništva u BiH.

e. Tražimo da se na sve zakonom dopuštene načine zaštiti medijsko tržište u BiH i zaustavi ogroman odliv novca iz BiH, uzrokovan neuređenošću medijskog tržišta. Očekujemo uključenost i reakcije odgovornih na navedeno.

Članice UMI-ja su: BHRT, RTVFBiH, RTRS, Pink BiH, P Plus, Face TV, Hayat, Universal Media, Direct Media, Media house, Pro media group, Aquarius, Advans, UNEX, Fabrika, Communis, Media com/Group M, MITA Group.