Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Željeznice Federacije BiH

U toku pregovori o uvođenju voza na relaciji Sarajevo – Ploče

voz zeljeznice fbih (1)

Željeznice FBiH traže da vozovi na relaciji Sarajevo-Ploče saobraćaju svaki dan od 01.05. do 30.09. ove godine

Željeznice Federacije BiH (ŽFBiH) očekuju da će Hrvatske željeznice Putnički prevoz (HŽPP) pronaći način da potvrde svoj interes do početka ljetne sezone i da na obostrano zadovoljstvo potpišu sporazum o ponovnom uvođenju željezničkog putničkog prometa na liniji Sarajevo-Ploče.

– Ističemo da dosad postoji veliki interes putnika za putovanjem na relaciji Sarajevo-Čapljina, a sa produženjem linije do Ploča, interes bi bio još veći – rekli su Feni u ŽFBiH.

Naveli su da HŽPP u 2022. godini ponovo razmatra mogućnost uvođenja jednog para putničkih vozova Čapljina – Ploče od 01.07. do 28.08. ove godine u dane vikenda.

– Ukoliko HŽPP iskaže i potvrdi svoj interes, te na komercijalnoj osnovi postigne dogovor sa ŽFBiH, ŽFBiH su spremne da podrže taj prijedlog i osiguraju Talgo garniture, lokomotive i osoblje za ovaj prevoz na relaciji Sarajevo-Čapljina-Ploče po postojećem redu vožnje, gdje bi brzi vozovi koji saobraćaju na relaciji Sarajevo – Čapljina produžavali vožnju do Ploča – istakli su iz ŽFBiH.

Željeznice FBiH traže da vozovi na relaciji Sarajevo-Ploče saobraćaju svaki dan od 01.05. do 30.09. ove godine.

Podsjetili su da je međunarodni željeznički putnički promet na relaciji Sarajevo-Ploče-Sarajevo uspostavljen 01.07.1999. godine, te da se promet vozova na toj relaciji odvijao sve do kraja 2012. godine, nakon čega je došlo do obustave. Razlog obustave je donošenje odluke Hrvatskih Željeznica da više nemaju interes za tim vozovima iz komercijalnih razloga, kao i vozovima koji su saobraćali na relaciji Sarajevo- Zagreb, Sarajevo-Budimpešta i Sarajevo- Beograd, na dijelu pruge koja prolazi kroz Republiku Hrvatsku, naveli su iz ŽFBiH.

Željeznicama FBiH, kako navode, bilo je izuzetno važno da održe međunarodni prijevoz putnika barem na relaciji Sarajevo-Zagreb i Sarajevo-Ploče. U nemogućnosti da to ostvare, ŽFBiH donijele su odluku da u pravcu Jadranskog mora ponude alternativni prijevoz (voz+autobus).

Tako je od 2018. godine uspostavljena linija od Sarajeva prema moru kombinovanim prijevozom, vozom do Čapljine, a od Čapljine prema moru (Neumu, Makarskoj i Splitu), autobusom.

Zbog epidemiološke situacije i širenja koronavirusa, zbog zabrana i procedura koje su nastupile i ograničenog kretanja putnika u 2020. i 2021. godini, željeznički promet se odvijao samo na relaciji Sarajevo-Čapljina- Sarajevo.

U ŽFBiH je u martu 2021. godine od HŽPP stiglo pismo namjere za saradnju u cilju ponovnog uvođenja željezničkog putničkog prometa između BiH i Hrvatske. Prijedlog saradnje podrazumijevao je uvođenje sezonskih putničkih voza na relaciji Sarajevo-Ploče-Sarajevo.

ŽFBiH su za tu saradnju iskazale spremnost i prihvatile prijedlog HŽPP na način da ŽFBiH obezbijede vagone i lokomotive za prijevoz putnika, uz uslov da HŽPP prihvati minimalne troškove voza na relaciji Čapljina-Ploče.

– Nažalost, do realizacije u 2021. godini nije došlo, jer HŽPP nije iskazao spremnost da prihvati troškove voza koji bi nastali njegovim prometovanjem na relaciji Čapljina- Ploče, zbog čega nije došlo do uvođenja sezonskih vozova između BiH i Hrvatske u prošloj sezoni – naveli su za Fenu iz ŽFBiH.