Obilježen početak gradnje
Tunel Hranjen skratit će put Sarajevo – Goražde za skoro 40 kilometara
Izgradnjom ceste Goražde – Sarajevo cestovna udaljenost između dva grada biće smanjena sa sadašnjih 95,6 na 56 kilometara
Dan nezavisnosti Bosne i Hercegovine u Bosansko-podrinjskom kantonu Goražde obilježen je i svečanim početkom izgradnje tunela Hranjen, najvažnijeg i najzahtjevnijeg objekta na trasi buduće brze ceste koja bi udaljenost između Sarajeva i Goražda trebala skratiti za blizu 40 kilometara, javlja Anadolu Agency (AA).
Svečanosti u Kaljanima kod Pala (FBiH) prisustvovali su član Predsjedništva BiH Šefik Džaferović, predsjedavajući Vijeća ministara Denis Zvizdić, federalni premijer Fadil Novalić, direktor JP Autoceste FBiH Adnan Terzić te premijer BPK Emir Oković sa saradnicima i predstavnici društveno-političkog i vjerskog života Bosansko-podrinjskog kantona Goražde.
Prije svečanog čina u podnožju ulaznog portala budućeg tunela, delegacije su položile cvijeće na spomen-obilježja šehidima i palim borcima u odbrambeno-oslobodilačkom ratu 1992-1995. godine i partizanskom spomen-obilježju u Prači i Hrenovici.
Član Predsjedništva BiH Šefik Džaferović istakao je da do realizacije ovog projekta ne bi ni došlo bez velike želje stanovnika Goražda i Podrinja.
“Ovo je generacijski projekat. Realizacija višedecenijske želje građana ovog dijela bih da se komunikacija između Goražda i Sarajeva učini što je moguće kraćom”, rekao je Džaferović.
Ugovor o izvođenju prve faze radova na tunelu Hranjen potpisan je 22. septembra prošle godine u Goraždu.
Vrijednost radova povjerenih preduzeću “Euro Asfalt”, tokom kojih treba biti probijena glavna i servisna cijev tunela, iznosi 81.899.883 KM, od čega je 70 miliona KM osigurano iz dobiti BH Telecoma.
Ugovor su potpisali Adnan Terzić, direktor JP Autoceste FBiH i Hamed Ramić, direktor firme Euro-Asfalt iz Sarajeva.
“Bitno je da smo za ove četiri godine uspjeli obezbijediti političke odluke, procedure i značajan dio finansijskih sredstava da bi započeli radovi na najvažnijem objektu na trasi, na objektu tunela Hranjen”, kazao je premijer BPK Emir Oković.
Rok za izgradnju tunela Hranjen je 36 mjeseci, a već od danas, najavili su iz Vlade BPK Goražde, počinje borba za LOT 2 ovog projekta, koji podrazumijeva dovršetak tunela i izgradnju pristupnih cesta iz pravca Goražda odnosno Prače. Fond za međunarodni razvoj (OFID) Organizacije zemalja izvoznica nafte (OPEC) izrazio je spremnost da osigura oko 100 miliona KM za drugu fazu radova.
Premijer FBiH Fadil Novalić izvore sredstava za nastavak radova vidi i u budžetima kantonalnih preduzeća i direkcija u Sarajevu i Goraždu, budžetima Autocesta FBiH i Cesta FBiH te federalnom budžetu.
“Svakako će ovaj projekat biti doveden do kraja na bilo koji način. On mora biti završen, jer smo ozbiljni u namjerama i mislimo da to stanovnici BPK zaslužuju”, poručio je Novalić.
Izgradnjom ceste Goražde – Sarajevo cestovna udaljenost između dva grada biće smanjena sa sadašnjih 95,6 na 56 kilometara, a umjesto sat i po, vožnja će, prema najavama, trajati 45 minuta.